مهر نوشت:

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از سربازان نیروی انتظامی در سالروز حادثه تروریستی تاسوکی سیستان، در درگیری مسلحانه با ماموران در بخش کورین زاهدان به شهادت رسید.

ناصر کاشانی در این باره گفت: بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به خودروی گشت نیروی انتظامی در روستای گلوگاه بخش کورین یک سرباز وظیفه به شهادت رسید.

کاشانی گفت: این سرباز وظیفه ۲۱ ساله نیروی انتظامی به نام محمود بزی، پس از زخمی شدن و انتقال به مرکز درمانی، در مسیر بیمارستان خاتم زاهدان به شهادت رسید.

او گفت: هنوز هویت و هدف اشرار مسلح از این اقدام مشخص نیست و دستگاه های امنیتی باید هر چه زودتر برای شناسایی و محاکمه عاملان این اتفاق تلخ نهایت تلاش خود را بکار برند.

او نرخ بالای بیکاری را مهم ترین عامل این شرارت ها و توسعه قاچاق در استان دانست و گفت: باید به گونه ای تدبیر کرد که روز به روز ضمن ایجاد شغل و بهره وری مناسب از مرزهای طولانی، راه های انحراف و خلاف را در استان بست چرا که فردی که دارای تمکین مالی باشد دست به شرارت و قاچاق نخواهد زد.

کاشانی گفت: برخورد فیزیکی وظیفه اصلی و راهبردی ناجا است اما باید برای ایجاد امنیت پایدار در کنار این اقدام، برنامه ای نرم فرهنگی را برای رشد شاخص های امنیتی در سیستان و بلوچستان اجرایی کنیم.

او گفت: باید از مسوولان در زمینه اختصاص سهمیه استخدامی ناجا به جوانان بلوچ تشکر کرد، چرا که افراد بومی و اعتماد به این قشر امنیت را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

بخش کورین در فاصله ۵۰ کیلومتری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =