ایسنا نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اظهار تعجب خبرنگاری درمورد صدور بیانیه تسلیت از سوی این وزارتخانه به رییس‌جمهور ایران گفت: این بیانیه تنها در جهت اعلام تسلیت انجام گرفته است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا ، جف راسکی سخنگوی وزارت خارجه این کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تسلیت جان کری وزیر امور خارجه این کشور به صورت حضوری و مستقیم به حسین فریدون مشاور رییس جمهور که در لوازن سوئیس به سر می‌برد گفت: یکی از اعضای تیم هسته‌ای ایران که برادر حسن روحانی رییس جمهور این کشور است مادر خود را روز گذشته از دست داده است و تسلیت جان کری دراین باره بوده است.

او در برابر تعجب خبرنگار ازاین اقدام آن را طبیعی دانست و گفت: بیانیه صادر شده برای ابراز تسلیت تنها در همین راستا بوده است و وزیر امور خارجه کشورمان هفته جاری نیز مذاکرات فشرده خود را ادامه می‌دهد.

او درباره روند مذاکرات گفت: ما با همتایان و شرکای 1+5 همکاری می‌کنیم و هماهنگ هستیم یکی از موضوعات مورد گفت‌وگو میان جان کری و همتایانش در سفر به لندن گفت وگو درباره گرد هم آمدن وزرای 1+5 در هفته آینده خواهد بود اما هنوز بیانیه یا اظهارنظر رسمی در این باره اعلام نشده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    26 1
    درک و شعور و انسانیت خودشو رسوند
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
      3 2
      انسانیت؟این فقط آداب دیپلماتیکه دوست من و نه انسانیت سیاست مداران آمریکایی انسانیت خود رو در موقعیت های مختلف نشان داده اند از جمله تحریم های ظالمانه ی که مردم ایران رو هدف قرار داده است
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    9 0
    هر انسان دیگه ای هم بود تسلیت میگفت فقط باید انسان باشی تا درک داسته باشی چیز دیگه ای لازم نیست.