سایت الف با اشاره به حوادثی که بعد از انتخابات و در پی اعتراض میرحسین موسوی صورت گرفت ؛ به مقایسه عملکرد وی با ال گور کاندیدای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری پرداخت .

سایت احمد توکلی نوشت : انتخاباتی که در سال2000 در آمریکا برگزار شد نیز بازنده انتخابات ابتدا نتیجه را نپذیرفت اما پس از طی مسیر قانونی رفتاری کرد که یک تهدید جدی برای نظام سیاسی آمریکا به فرصتی بزرگ برای آن کشور تبدیل شد. مطالعه تجربیات رقیب و نقاط قوت وی علامت هوشمندی است.

در هفتم نوامبر سال 2000 جرج بوش از حزب جمهوری خواه برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد. در این رقابت نفس گیر، کاندیدای حزب دموکرات آل گور علی رغم وجود شبهات مهم، نزدیکی بسیار زیاد آراء و دارا بودن بیش از 500 هزار رأی، پس از مشخص شدن نظر دیوانعالی آمریکا به نتیجه این انتخابات تن داد.

در ادامه امده است :‌ نکته جالب توجه این است که قضات دیوانعالی آمریکا از طرف رئیس جمهور به صورت مادام العمر انتخاب می شوند و در انتخابات مزبور، هفت نفر از نه قاضی این دیوان منتسب به حزب جمهوری خواه بودند. جالب تر اینکه در این انتخابات در ایالت تعیین کننده و سرنوشت ساز فلوریدا که رئیس جمهور بعدی را مشخص می کرد، با اختلاف 537 (بله، پانصد و سی و هفت!) رأی، جورج بوش برنده اعلام شد. و این در حالی بود که درخواست باز شماری آراء، علیرغم اجازه دادگاه عالی ایالتی فلوریدا از طرف دیوانعالی آمریکا نقض شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۰
    0 0
    مگه تو آمریکا معترضین را عوامل نفوذی ایران خوندن و یا بهشون خس و خاشاک گفتن و نمادشون رو دزدیدن و .....
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۰
    0 0
    خوب اگه اعتراض کرده بود این همه جنگ توی دنیا راه نمی افتاد
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۰
    0 0
    اونجا آزادی نیست آخه!!! یا آمرکا خوبه و آمریکاییها خوب یا بد... تکلیف خودتان را معلوم کنید... اگه اعتراض می کرد الگور در آن سال الان می گفتید نسخه سیا را موسوی اجرا کرده... نمی گفتید؟