۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۴

پایگاه اطلاع رسانی القدس العربی روز شنبه در سرمقاله خود نوشت: ترور شخصیتی که موسس شاخه نظامی حماس بوده کار هیچ دستگاه اطلاعاتی دیگری غیر از موساد نیست.

به گزارش ایرنا، القدس العربی در ادامه این سرمقاله با اشاره به حادثه ترور محمود المبحوح از بنیانگذاران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که در دبی ترور شد، افزود: انجام این اقدام عبور از چندین خط قرمز بوده است که اولین خط قرمز آن این است که این اقدام در کشوری عربی که از نظر سیاسی میانه رو است صورت گرفته و این درحالی بوده که ‪ ۱۰‬روز قبل یک وزیر اسراییلی در کنفرانسی که درباره انرژی های قابل بازیافت برگزار شده ، شرکت کرده بود. دومین خط قرمز آن این است که این اقدام باب ترورهای سیاسی در خارج از فلسطین اشغالی را باز کرده است. این مساله می‌تواند موجب واکنش به این عملیات در پایتخت‌های عربی و غربی شود.

این عملیات نشان می‌دهد که عناصر اطلاعاتی دقیقا فعالیت‌های عضو ترور شده حماس را پیگیری می‌کرده‌اند و این ترور به معنای سهل انگاری امنیتی در حماس و یا دستگاههای امنیتی در سوریه است.

در ادامه این مقاله آمده است:همزمانی این عملیات با نخست وزیری بنیامین نتانیاهو یک مساله تصادفی نیست و همان طور که نتانیاهو در دوران اول نخست وزیری خود عده‌ای مزدور موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) را برای ترور خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس به اردن فرستاد تا وی را مسموم کنند و در آن زمان ملک حسین پادشاه وقت اردن تهدید کرد چنانچه اسراییل پادزهر این سم را به اردن نفرستد کشورش معاهده وادی عربه را لغو خواهد کرد ، اسراییل مجبور به این کار شد.

این مقاله می‌افزاید: این عملیات ترور برای امیرنشین دبی موقعیت بدی را ایجاد خواهد کرد، زیرا که دبی به عنوان یک مرکز تجاری و مالی بین‌المللی است و ایجاد امنیت یکی از مشخصات بارز آن به شمار می‌رود و شاید رژیم صهیونیستی با این اقدام خواسته است جایگاه این امیرنشین را با این اقدام تروریستی از بین ببرد و امارات متحده عربی را مجبور به باج دهی به این رژیم کند.

القدس العربیه در ادامه نوشت: خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس در مراسم تشییع پیکر این مقام وابسته به حماس گفت که گردانهای عزالدین قسام انتقام این جنایت را خواهند گرفت.

در ادامه مقاله آمده است که بعید نیست با توجه به وضعیت بحرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داخل سرزمینهای اشغالی فلسطین و سیاست‌های خارجی این رژیم ، اسراییل بار دیگر به دنبال بهانه‌ای برای حمله به لبنان و یا غزه باشد تا به این ترتیب بر اوضاع نابسامان خود سرپوش بگذارد و شاید اسراییل می‌خواهد منطقه را به حمام خون تبدیل کند و به این ترتیب خود و دیگران را در وضعیت دشوار قرار دهد .

در پایان این مقاله آمده است : ترور محمود المبحوح زنگ خطری برای همه اعراب است تا از خواب بیدار شوند و به ارزشهای ملی و اسلامی خود برگردند و از شیوه سازش با رژیم خودکامه اسراییل که برای آنها جز خواری و ذلت چیزی به بار نیاورده عقب نشینی کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =