رییس دفتر رییس جمهوری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: با صدور بیانیه لوزان به مرحله ای رسیدیم که دیگر کسی از اینکه ایران غنی سازی نداشته باشد سخن نمی گوید.

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه به مذاکرات لوزان و صدورت بیانیه اشاره کرد و گفت: راه بلندی را که این ملت در استواری و ایستادگی بر حقوق حق خود در فضای بین المللی پیمود به مرحله ای رسیده است که بداندیشان این ملت دیگر نمی توانند برخی از سخن هایی را که در گذشته در طول این فراینده 13 ساله می زدند، بزنند.

وی با بیان اینکه، طرف مقابل در بیانیه پایانی مذاکرات لوزان توان هسته ای ایران را پذیرفت، گفت: دیگر کسی به دانشمندان هسته ای ایران فرمان ایست نمی دهد.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که مردم متدین و نمازگزار میهن اسلامی ما شکر مضاعف به درگاه خدا می کنند گفت: شکر بابت رحمت آسمانی الهی که این بارندگی های اخیر برخی از نگرانی را برطرف کرد که مقدمه آبادانی بیشتر سرزمین اسلامی ما باشد و همچنین شکر در توفیقی که در این مرحله از مذاکرات در حراست از عزت این کشور و پیشرفت این ملت حاصل شده است.

نهاوندیان با بیان این که این ملت راه بلندی را در این مذاکرات پیمود خاطرنشان کرد: البته راه بلندی پیش رو داریم اما به مرحله ای رسیده ایم که دیگر کسی از این که ایران غنی سازی و چرخه کامل سوخت هسته ای نداشته باشد سخن به زبان نمی آورد.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: دیگر کسی جزات تحقیر توانایی های علمی و فناوری ملت ایران را ندارد. دیگر کسی با زبان تحریم با ملت ایران سخن نمی گوید. دیگر طرف مقابل به جای تحریم از همکاری بین المللی سخن می گوید و به جای تهدید به تکریم ملت ایران و رهبری ملت ایران زبان گشوده است.

وی تاکید کرد: موفقیت در این مرحله موفقیت گفتمان ملت ایران است. موفقیتی که حاصل یک ترکیب هوشمندانه از مقاومت قهرمانانه و نرمش قهرمانانه و قهرمانی در اقتصاد مقاومتی و قهرمانی در زبان دیپلماسی است.

نهاوندیان ادامه داد: موفقیت این رویکرد مثبت ملت ایران این است که با دنیا به طور منطقی و متین سخن گفته است که ما بدنبال یک نتیجه بردبرد هستیم. ما از حقوق خودمان گامی عقب نمی نشینیم اما اگر طرف مقابل هم نگرانی های مشروع و قابل قبولی دارد برای رفع آن نگرانی ها آماده همکاری هستیم.

وی اضافه کرد: پافشاری بر حفظ حقوق به این معنا شد که در این بیانیه ای که دیشب صادر شد طرف مقابل به مرحله پذیرش صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران رسید.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که طرف مقابل همه تاسیسات هسته ای ایران را در نطنز، اراک و فردو پذیرفت گفت: همه فعالیت ها چه غنی سازی در نطنز و چه در اراک راکتور پیشرفته آب سنگین و چه فردو ادامه تحقیقات در فیزیک پیشرفته هسته ای براساس این بیانیه مورد اذعان طرف مقابل قرار گرفت.تکمیل می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =