سازمان صدا و سیما در گزارشی عملکرد بخش‌های خبری تلویزیون و رادیو در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این سازمان در گزارش خود نوشته که هزاران خبر و صدها گزارش خبری و مصاحبه از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به ویژه بخش‌های خبری و شبکه‌های خبری پخش شده است. 

بر این اساسِ، و به نقل از روابط عمومی صدا و سیما شبکه پرس تی‌وی و بخش‌های خبری نظیر 14 رادیو سراسری و 14 شبکه یک سیما، 21 شبکه یک، 22:30 شبکه دو و همه بخش‌های مشروح خبر در شبکه خبر از روز چهارشنبه گذشته، توان خود را روی انعکاس لحظه به لحظه این مذاکرات معطوف کرده بودند و به طور دائم از اتفاقات و اظهارنظرهای وزرا، معاونان وزیران شرکت‌کننده و مسوولان شرکت‌کننده در مذاکرات لوزان گزارش و خبر مخابره می‌کردند.

برخی از این بخش‌ها در ارتباط زنده با لوزان سوئیس، جزئیات اتفاقات این نشست‌ها را از زبان اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جویا شدند و برخی از آنها در استودیوی خبر در تهران با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران، به تحلیل این نشست‌ها پرداختند.

همچنین گروه‌های اعزامی به این مذاکرات در تماس با بخش‌های مختلف خبری رادیویی و تلویزیونی مردم را از روند نشست‌ها و اتفاقات احتمالی در این گفت‌وگوها آگاه کردند.

شبکه خبر، العالم و پرس تی‌وی با انتشار خبرهای زیرنویس، مخاطبانی را که فرصت بهره‌مندی از بخش‌های ثابت و مشروح خبر نداشتند از چند و چون این مذاکرات آگاه می‌کردند و این تلاش خبری، از پنجشنبه شب و زمانی که خبرهایی درباره انتشار بیانیه مشترک به گوش می‌رسید به اوج خود رسید.

بخش‌های خبری صداوسیما با درک حساسیت این موضوع برای مردم ایران، تلاش خود را از لحظاتی قبل از قرائت بیانبه دوچندان کردند و تا صبح جمعه علاوه بر پخش چند باره قرائت بیانیه، به طور مرتب خبرهایی در باره جزئیات این بیانیه، قرائت بیانیه با صدای دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار نظر وزرای خارجه گروه 5+1، اظهار نظر سران کشورهای جهان، مصاحبه مطبوعاتی باراک اوباما و مصاحبه مطبوعاتی جان کری و دیگر شخصیت های سیاسی پخش کردند.

روز جمعه نیز پخش گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور کشورمان، دکتر روحانی، در کنداکتور قرار گرفت و سخنان دکتر روحانی به طور ویژه و زنده از شبکه خبر پخش شد.

در این گزارش همچنین اعلام شده است تلاش صداوسیما در روزهای آتی با همین حجم اطلاع‌رسانی در باره پیامدهای انتشار بیانیه ادامه خواهد داشت.

۵۷۲۴۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    در تمامي گزارشات، لحن خبرنگاران منفي بود ، چرا؟؟؟؟ بايد از صدا و سيما پرسيد انگار دارند براي كشورهاي مخالف ايران گزارش تهيه ميكنند
    • محمد RO ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
      136 7
      جالبترین نکته ، صحبتهای کارشناس شبرخبر بعد از قرائت تفاهم نامه بود که به شکل زننده ای سعی در منفی جلوه دادن تفاهم نامه و اینکه ایران بازنده این تفاهم است داشت دریغ از کوچکترین مثبت نگری . وجالب است که متن انگلیسی را با متن فارسی مغایر می دانست واقعا خنده دار است این کارشناس تیم هسته ای ایران را چی فرض کرده بود . البته آقای عراقچی جواب ایشون را در گفتگوی خبری شبکه 2 داد .
    • اشکان RO ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
      6 24
      اقا محمد همه می دونن که متن انگلیسی و متن فارسی بیانیه در قسمت مربوط به تاسیسات فوردو تفاوت داشته دیگه....
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    اتفاقا صداو سیما با اینکه مشخصه چه رویکردی داره و متعلق به کدوم تفکر سیاسیه خیلی اروم در این مورد برخورد کرد و اغلب برنامه ها و گفتارها موافق با توافق هسته ای بود و انو موفقیت خوندن.
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    61 3
    خسته نباشند. خیلی زحمت کشیدند، هم خبرنگاران و هم کارشناسان و هم صاحب‌نظران همه تلاش می کردند که اون چیزی که خودشون میخوان رو به مردم القا کنند نه اون چیزی که اتفاق افتاده. کارشناس محترمشون یک جوری نظر میداد که انگار اون از متن توافقنامه بیشتر خبر داره تا ظریف. و انگار دکتر ظریف و عراقچی و بقیه دارن سر مردم کلاه میذارن.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    7 45
    انصافا واحد مرکزی سنگ تموم گذاشت انصاف داشته باشید
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    8 0
    واقعا کار صداوسیما با قطع بیانیه دکتر ظریف از شبکه سه و پخش تبلیغات و همچنین پخش دور تند اون توی اخبار ده و نیم شبکه دو قابل دفاعه؟؟؟؟؟
  • افسانه عاملی EU ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    1 1
    شبکه خبرهر روز انرژی هسته ای در لوزان را به طور کامل گزارش میکرد