باراک اوباما هر روز شکست جدیدی را در عرصه خاورمیانه تجربه می‌کند

باراک اوباما در خاورمیانه شکست خورده است . یک سال است که رئیس‌جمهوری ایالات متحده تمام تلاش خود را در منطقه به کار گرفته تا شاید بتواند اندکی از تنش در منطقه بکاهد. با این وجود خانم هیلاری کلینتون در جامه وزیر امور خارجه از این همه ناآرامی به ستوه آمده است و جورج میچل هم که نماینده باراک اوباما در امور خاورمیانه است ، اعتقاد دارد که تمامی راهکارها به بن‌بست خورده است .جیمز جونز مشاور امنیت ملی باراک اوباما هم در این میان به جمع گروهی پیوست که اعتقاد دارند سیاستهای اوباما در وادار کردن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای ازسرگیری فرآیند صلح بی‌فایده است . جیمز جونز، در سخنانی در مرکز پژوهش‌های استراتژیک واشنگتن گفت: دولت باراک اوباما، در اولین سال فعالیتش در وادار نمودن فلسطینیان و اسراییلی‌ها به ازسرگیری فرآیند صلح شکست خورده است.


به گزارش آسوشییتدپرس، جونز در ادامه  افزود: ناامیدی زیادی در این خصوص وجود دارد اما این بدان معنا نیست که ما تلاش‌های خود را متوقف می‌سازیم، بلکه به تلاش‌های هرچه بیشتر در این زمینه ادامه خواهیم داد.
جونز در ادامه گفت: هدف ما هم‌چون گذشته تلاش برای بازگرداندن طرفین به مذاکرات صلح بدون شرط‌های از پیش تعیین شده است.
در شرایطی که بسیاری اعتقاد دارند که حمایت‌های کاخ سفید از اسرائیل منجر به زیاده‌خواهی این رژیم در برابر فلسطینی‌ها شده است، جیمز با تکرار حمایت‌های آمریکا از اسرائیل گفت: آمریکا هرگز از تعهدات خود نسبت به امنیت اسراییل شانه خالی نمی‌کند، همانطور که از حمایت‌های لازم از فلسطینیان جهت تحقق آرمان‌هایشان شانه خالی نخواهد کرد.


مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص به سفرهای دوره‌ای جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه و رایزنی‌های وی جهت ازسرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل اشاره کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۰
    0 0
    به همین خیال باشین