ایسنا نوشت:

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، به تدریج از سیاست روسیه فاصله می‌گیرد. لوکاشنکو که "آخرین دیکتاتور اروپا" نامیده می‌شود، چند روز پیش در ارتباط با ولادیمیر پوتین گفت: «دیکتاتورهایی وجود دارند که بدتر از من هستند.»
شیوه "مستبدانه" اداره کشور سبب شده تا الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را "آخرین دیکتاتور اروپا" بنامند. وی از سال ۱۹۹۴ (۲۱سال پیش) بر بلاروس حکمرانی می‌کند. دوران زمامداری او بیشتر از هر سیاست‌مدار دیگری در اروپاست. او اگر اجازه انتخابات در کشورش را صادر کند حتما به طور رسمی برنده می‌شود.

اکنون این رهبر ۶۰ ساله بلاروس سعی دارد وجهه خود را بهبود ببخشد. او در مصاحبه‌ای با خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ در ارتباط با رویدادهای اوکراین که در آنجا روسیه از جدایی‌طلبان هوادار این کشور در شرق اوکراین حمایت می‌کند، موضع‌گیری کرد.

به گزارش رویترز، رئیس جمهوری بلاروس در این مصاحبه در حالتی نیمه‌شوخی، نیمه‌جدی، در رابطه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید: «من دیگر آخرین دیکتاتور اروپا نیستم. دیکتاتورهایی وجود دارند که کمی از من بدترند. این طور نیست؟ من در حال حاضر کم‌تر بد هستم!»

لوکاشنکو در این مصاحبه اعلام می‌کند که پوتین در جریان بحران اوکراین رفتاری به شدت احساساتی از خود نشان داد.

پوتین و لوکاشنکو در واقع شرکای سیاسی یکدیگر هستند و یک مرز مشترک طولانی‌ میان دو کشور روسیه و بلاروس وجود دارد. بروز بحران در اوکراین سبب شد که بلاروس و رئیس جمهوری‌اش لوکاشنکو متوجه شود که روسیه تمام سرزمین‌های همسایه خود را جزیی از خاک خود تلقی می‌کند.

رئیس جمهوری بلاروس در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ خواستار آن است که فعالیت آمریکا در بحران اوکراین افزایش یابد.

به گزارش دویچه‌وله، لوکاشنکو اما به سیاست غرب انتقاد دارد و معتقد است که روسیه در نظر ندارد امپراتوری بزرگی برای خود به وجود آورد. او اما در همین رابطه به تأکید می‌گوید، در هر صورت اگر روسیه خواستار چنین امپراتوری‌ هم باشد، بلاروس به یکی از استان‌های این امپراتوری بدل نخواهد شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =