شجاعی: آقای دانا! شان تیم ملی مسافرخانه بین راهی است؟/گودرزی و اسدی مصمم هستند تیم ملی از هم بپاشد!

بازیکن تیم ملی می گوید مردم با این تیم ملی گرفتاری ها و بدبختی هایشان را از یاد می برند.

سعید اکبری-خبرگزاری خبرآنلاین؛مسعود شجاعی یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم‌ ملی است. او هم آرام آرام به سال‌های آخر حضورش در تیم‌ ملی نزدیک می‌شود و با کوله‌باری از تجربه، حرف‌هایش را به زبان می‌آورد. مسعود که پس از اتفاقات و اقدامات اخیر در قبال تیم‌ ملی و کروش سکوت کرده بود، در گفت‌وگو با خبر این سکوت را می‌شکند و از وزیر ورزش و اسدی می‌خواهد که یک بار مردم را راضی نگه دارند. 

در بازي با شيلي به اندازه بازي با سوئد خوب نبودي... 
نمي‌دانم بازي با شيلي را ديديد يا نديديد، اگر ديديد احتمالاً دورتان شلوغ بوده است! فكر كنم در هر دو بازي، كارهايي را كه مربي مي‌خواست، در زمين انجام دادم. تلاش كردم تا به تيم كمك كنم.

در بازي با سوئد دريبل كشويي‌ات گرفت و خيلي بازي‌ات به چشم آمد. 
در آن بازي شرايط طوري بود كه ما بازيكنان خط جلو، مي‌توانستيم توپ را حفظ كنيم و يار مستقيم را از مقابل برداريم. هدف هم اين بود كه فضاي زيادي به وجود بيايد تا بتوانيم خطرساز شويم. هدف ديگر اين بود كه تيم بتواند نفسي بكشد و جلوتر بيايد. به همين دليل سعي مي‌كردم هر توپي كه مي‌گيرم رو به جلو حركت كنم و دريبل بزنم.

بعد از بازي با سوئد دو اتفاق افتاد. هم جواد نكونام از تيم‌ ملي خداحافظي كرد و هم كارلوس كروش. از اين اتفاقات شوكه نشديد؟
من از قبل مي‌دانستم نكونام و كروش از تيم‌ ملي خداحافظي مي‌كنند، به همين خاطر شوكه نشدم ولي خيلي ناراحت‌كننده بود و شب تلخي رقم خورد.

خداحافظي جواد نكونام بي‌شك براي تو سخت‌تر بود چون هميشه در اردوهاي تيم‌ ملي با هم بوديد. سال‌ها در تيم‌ ملي و اوساسونا همبازي بوديد. 
دقيقاً همين‌طور است كه مي‌گوييد. من تقريباً 5 سال با آقاجواد در اوساسونا همبازي بودم. 10 سال هم كه در تيم‌ ملي كنار هم بوديم. خيلي سخت است كه بعد از اين همه مدت، ديگر كنار هم نباشيم. در اين سال‌ها چيزهاي زيادي از آقاجواد ياد گرفتم، چه در بيرون از زمين و چه در داخل زمين. او يك كاپيتان موفق بود و شك ندارم در آينده هم موفق خواهد بود.

فكر مي‌كني جواد نكونام به موقع خداحافظي كرد يا هنوز مي‌توانست براي تيم‌ ملي بازي كند؟
كسي غير از خودش نمي‌توانست تشخيص بدهد چه زماني برود. فاكتورهايي بايد كنار هم قرار بگيرند كه يك بازيكن بتواند سخت‌ترين تصميم زندگي‌‌اش را بگيرد ولي همان‌طور كه ديديد آقاجواد چه از نظر روحي و چه فيزيكي در شرايط مطلوبي بود، به گونه‌اي كه در آخرين بازي‌هاي ملي هم خوب بازي كرد، گل هم زد و به نظرم در اوج رفت.

قبل از اردوي فروردين اتفاقاتي براي كروش افتاد. به او گفتند كه تيمش پايين‌تر از استانداردها بوده و اين فشارها از داخل فدراسيون باعث شد تا كروش اميدي به ماندن نداشته باشد. نظرت درباره اتفاق رخ داده چيست؟
از شخصي كه درباره استانداردها حرف مي‌زند و نتايج تيم‌ ملي و كروش را زير استاندارد مي‌خواند، سؤال‌هايي دارم. آيا مطالعه‌اي درباره استانداردهاي فوتبال داشته است؟ ايشان بازيكن تيم‌ ملي بوده ولي سال‌ها در فوتبال حضور نداشته است. آيا از استانداردها آگاهي دارد كه اين حرف‌ها را مي‌زند؟ مي‌داند زمين تيم‌ ملي بزرگسالان بايد مختص اين تيم باشد و تيم‌هاي ديگر در آن تمرين نكنند؟ تيم‌هاي مختلف، از باشگاهي بگيريد تا ملي و حتي بازي‌هاي دوستانه باشگاهي را در آن برگزار مي‌كنند. ايشان مي‌داند كه تيم‌ ملي نبايد در يك زمين درجه 4 تمرين كند؟ استاندارد يعني اينكه تيم‌ ملي در راه مهمترين تورنمنت فوتبالي دنيا و جام ملت‌ها، البسه و امكانات خوبي در اختيار داشته باشد نه اينكه از لباس‌هاي توليد داخلي استفاده كنند و مارك آل‌اشپورت را روي مارك توليدي‌هاي داخلي بچسبانند. مگر مي‌شود در ارگان‌هايي با عظمت وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال چنين اتفاق‌هايي بيفتد و كسي باخبر نباشد؟ مگر اينكه با هماهنگي خودشان باشد! آقايان دلسوز دانا، استاندارد يعني تيم‌ ملي بايد در هتل درخور ‌شأن اسكان داشته باشد نه در يك مسافرخانه بين راهي و در 70 كيلومتري شهر! استاندارد يعني وقتي تيم‌ ملي را براي بازي‌هاي بزرگي مثل شيلي و سوئد مي‌فرستند، يكي از مسئولان ما بيايد و كنار مسئولان آنها بنشيند نه اينكه تيم‌ ملي را به‌ امان خدا رها كنيد و انتظار معجزه داشته باشيد. من و خيلي از بازيكنان تيم‌ ملي دل پري از مسئولان فدراسيون داريم، همان‌طور كه خيلي از مردم ايران از وضعيتي كه دارند، دلخوش نيستند. ما هم اين را خوب مي‌دانيم كه در بعضي از بازي‌ها توقعات را برآورده نكرديم و نشده برنده بازي باشيم و مردم را خوشحال كنيم ولي هميشه تا آخرين حد توان‌مان در زمين جنگيديم. به خاطر مردم، ايران، خودمان و خانواده‌مان هيچ‌وقت كم‌كاري نكرديم ولي كاري كه مسئولان در حق تيم‌ ملي كردند، اسمش كم‌كاري و كم‌لطفي است. شايد خيلي‌ها ندانند. فيفا براي حضور هر بازيكن در جام‌جهاني‌ يك مبلغي را روزانه به ملي‌پوشان پرداخت مي‌كرد. وقتي در برزيل بوديم اين مبلغ نزديك به 13 هزار دلار شد ولي ما حتي يك ريال هم دريافت نكرديم‌؛ مثل خيلي از وعده‌هاي ديگري كه رئيس‌جمهور قبلي و مسئولان دادند ولي عملي نكردند. فقط خواستند به بهانه پاداش از موفقيت رسيدن به جام جهاني، استفاده كنند و يك نمايشي داده باشند و سوژه رسانه‌ها شوند. در واقع همه چيز به اسم ما تمام شد و به كام اين مسئولان. بحث من و ديگر بازيكنان بحث ماديات و پول نيست. همه ما از بي‌احترامي و توهيني كه مي‌شود، ناراحت هستيم. فكر مي‌كنم الان ديگر وقت آن است كه جلوي اين بي‌احترامي‌ها بايستيم و اجازه ندهيم بيشتر از اين، شخصيت‌مان پايمال شود.

اسدي، دبير كل فدراسيون فوتبال از عملكرد كروش راضي نيست. حرف‌هاي او باعث شده تا سرمربي تيم‌ ملي تصميم به جدايي بگيرد. نظر اسدي دقيقاً عكس نظر مردم است. شما چه نظري داريد؟ آيا كروش واقعاً كاري براي تيم‌ ملي نكرده است؟
كي نظر مردم براي مسئولان ورزش مهم بوده كه اسدي بخواهد به نظر آنها احترام بگذارد؟ من نمي‌گويم با نظر مردم، سرمربي تيم‌ ملي را انتخاب كنند ولي آيا فكر كرده‌اند كه دليل اين همه وفاق مردم و عده زيادي از اهالي فوتبال براي ماندن كروش، چيست؟ يا اينكه مثل خيلي وقت‌هاي ديگر چشم‌هايشان را روي همه چيز مي‌بندند و خودشان به تنهايي و با استانداردهاي مدنظرشان تصميم مي‌گيرند. البته اينقدر كه همه چيز در ورزش به هم ريخته، هركسي مي‌تواند حرف بزند، نظر بدهد و تصميم بگيرد اين اتفاق چيز عجيبي نمي‌تواند باشد.

جدايي كارلوس كروش از تيم‌ ملي چه پيامدهايي مي‌تواند داشته باشد؟ 
من فكر مي‌كنم اولين و مهمترين پيامد آن از بين رفتن شخصيت تيمي و جايگاه تيم‌ ملي كه در فوتبال‌ دنيا به‌دست ‌آورده‌ايم، خواهد بود. صدها پيامد ديگر هم دارد كه اگر بگويم شايد يك كتابچه از آن درست شود.

فكر مي‌كنيد مسئولان متوجه اين پيامدها نمي‌شوند؟
مشكل مسئولان ورزش ما اين است كه نمي‌دانند چه مي‌خواهند و تكليف‌شان با خودشان هم معلوم نيست، چون تصميم‌گيرنده نيستند و در واقع نقش مجري را ايفا مي‌كنند. به همين دليل يك روز برانكو را اخراج مي‌كنند و بعد تازه مي‌فهمند چه‌كار كرده‌اند. بعد از آن هم دادكان را چون حرفش با آنها يكي نيست و زير بار حرف زور نمي‌رود، بركنار مي‌كنند. يك روز علي دايي را با يك باخت و بدون هيچ دليل منطقي، بركنار مي‌كنند و تازه بعدش مي‌فهمند كه تصميم‌شان درست بوده يا نه. امروز هم نوبت كروش است...

حرف خاصي مانده كه بخواهيد بگوييد؟
من از آقايان يك درخواست مي‌كنم. خواهش مي‌كنم حرفم را بخوانند و فكر كنند. در حال حاضر با وضعيت كشور، گراني‌ها و شرايط سخت زندگي براي قشر متوسط رو به پايين، شايد يكي از معدود دلخوشي‌هاي مردم كه به اندازه انگشت‌هاي دست هم نيست، همين ورزش و به خصوص فوتبال باشد. مردم با اين فشار و سختي كه تحمل مي‌كنند، شايد يك بازي خوب تيم‌ ملي حداقل براي مدتي كوتاه خوشحال‌شان كند و گرفتاري‌ها و بدبختي‌ها را از يادشان ببرد. پس از شما خواهش مي‌كنم براي يك بار هم كه شده، فقط يك بار به درخواست مردم گوش بدهيد و بگذاريد حالا كه ملت حال‌شان با اين تيم‌ ملي و مربي خوب است، اجازه دهند وضعيت تغيير نكند. نخواهيد كه مثل خيلي از وقت‌هاي ديگر در اوج اميدواري و خوشحالي مردم، حال‌شان را خراب كنيد. آقاي گودرزي و اسدي خطابم به شماست كه مصمم هستيد اين تيم از هم پاشيده شود‌؛ اگر يك بار كه هم شده مي‌خواهيد مردم و ما دوست‌تان داشته باشيم، كروش را حفظ كنيد و نگذاريد اين تيم از هم بپاشد. براي يك بار هم كه شده باعث شويد كه اين مردم راضي باشند و بگذاريد اسم‌‌تان به خوبي و نيكي در تاريخ فوتبال ماندگار شود.

دست مسعود شجاعي شكسته است؟
مچ دست مسعود شجاعي در ديدار برابر سوئد دچار آسيب‌ديدگي شد؛ آسيب‌ديدگي‌اي كه مشخص شده باعث شكستگي دست اين بازيكن شده است. مسعود شجاعي پس از بازگشت به قطر و تداوم احساس درد در مچ دستش به توصيه پزشكان باشگاه الشحانيه از دست چپش عكس گرفت و مشخص شد كه او از اين ناحيه دچار شكستگي شده است. اكنون دست شجاعي در آتل است و بنا به توصيه پزشكان بايد شش هفته همين شرايط را تحمل كند ولي او به دليل شرايط حساس تيمش در ليگ ستارگان قطر اعلام كرده با همين دست شكسته هم براي تيم الشحانيه بازي
خواهد كرد!

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    برای اسدی و گودرزی مهم این هست که مربی نور چشمیشون بیاد رو نیمکت بشیه،نتیجه هم نگرفت میگند وقت کم بود،ولی این بهانه اصلا قابل قبول نیست،چون ما این بازی های درخشان را جلوی سوئد و شیلی انجام دادیم و باید بازی مقابل تیم های درجه 2 در آیا دستگرمی باشه
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      علی منصوریان به لطف یزدان میشه سرمربی ایران
    • بی نام RO ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      باخت 31 هم شد درخشان؟ خوبه سوئد فقط یه نیمه با بازیکنان اصلیش بازی کرد و اون بلا رو سرمون آورد.
    • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      شجاعی خوب میدونه که فقط با باندبازی باکیروش ورفقا تو تیم ملیه.خدا روشکرحداقل نصف بازیکنن فعلی رو دیگه تو تیم ملی نمیبینیم
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      نتیجه که با اجنبی به دست بیاد برامون ارزشی نداره،مهم اینه که مربی وطنی که ما می خوایم رو نیمکت بشینه اگر هم ببازیم چیزی از ارزش های اون مربی کم نمیشه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    منظورت از 100 تا پیامد دیگه دعوت نشدن خودت به تیم ملی ه دیگه؟ صد البته در کنار ضررهای رفتن کیروش این یکی قطع به یقین واسه مردم نعمت ه کمتر از دیدنت توپ لو دادن هات حرص میخورن والا......
  • بی نام RO ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    آقا مسعود گل گل گفتی ، تاریخ در حال تکرار شدن هستش چندسال قبل دارو دسته علی آیادی که مدعی بودن فیفا کیلیویی چند؟ ، فوتبال ملی ایران رو به عقب بردن و جالا هم نویت باند گودرزی ، خادم و اسدی شده
  • یک ایرانی A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    قوچان نژاد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    لطفاً به اندازه يك بازيكن صحبت كن
    • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      62 14
      بازیکن بالاترین سهم رو در تیم ملی داره،
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      به اندازه کوپنت صحبت کن .
    • بی نام AU ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      73 13
      از جوابت معلومه مسوولیت در فوتبال یا سازمان ورزش داری منم بهت میگم خوب بخوان و پند و اندرز بگیر
  • نظيري IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    اقاي كفاشيان تو برنامه نود گفت فردا با كي روش جلسه ميذاريم. بعدش فردا ميگه جلسه نداريم و به مترجمش گفتيم به احتمال ٨٥ درصد كي روش ميره از ايران. جل الخالق . سه جور حرف زده. مردم ميفهمند اقاي كفاشيان كه ديگه نقش بله قربان گوي وزارت شدي.
  • احسان A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    زياد از اين بازيكن خوشم نمياد ولي حرف دل مردم را زده دمش گرم .
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    خواهش مي كنم شما در مورد تيم ملي صحبت نكن كه اگر كيروش نبود تو تيم جات نبود
  • ایمان A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    یعنی کی میشه از شر این آدم عشق میز رها بشیم
  • علي محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    74 6
    كفاشيان با وزارت ويخته رو هم. وگرنه بايد ميرفت.
  • علي A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    79 10
    برخلاف بازيت حرفهات خوب بود
  • بردیا RO ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    78 9
    اگه کروش بره ،گودرزی و اسدی و کفاشیان بدونند ،پشت سر کروش باید برن.ملت تحمل نمیکنند این فیلم هندی بازی کردن هاتون رو.کفاشیان شده بله قربان گوی گودرزی متاسفانه.کاش دادکان رییس فدراسیون بود و جواب گودرزی و اسدی رو جوری میداد که بشینن سر جاشون
  • saman IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    36 89
    برادر تو اول برو فیلم بازیاتو تو جام ملت ها نگاه کن که گزارشگر یورونیوز داشت قاه قاه به بازیت میخندید، بعد جوری مصاحبه کن که انگار رونالدویی.
    • saman IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      38 11
      منظورم یورواسپرت بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    67 13
    با سلام آقایان وزیر ورزش و اسدی به جان فوتبال افتاده اند دکتر دادکان کجایی که پشت مربی ات بایستی نه مثل آقای کفاشیان جا خالی بدهی تا مربی آماج تهمتهای ناروا قرار گیرد. واقعا نگران تیم ملی هستم دکتر روحانی چرا به وزیرتان تذکر نمی دهید؟ کروش اسمش به تنهایی یک برند است و واقعا جای تاسف است که این طوری دارند با تیم ملی می کنند آقای مربی پلن آ و پلن بی جونت راحت شد؟ آقای درخشان که خودتان برکنار شدی خیلی حال می کنین از فضایی که برای این تیم موفق راه انداختید؟
  • یاسر A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    33 75
    حالا تو یه بازی دو تا دریبل زده ببین چه زبون وا کرده
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    82 16
    گودرزي .... استعفا......
  • میثم IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    34 66
    حتما دستاورد مهم کیروش نود دقیقه دفاع مطلق و تحقیرآمیز مقابل امارات بوده ، شاید هم باختن به عراق
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    40 41
    تو شرایطی که همه مردم دارن به سختی امورات خودوشون رو میگذرونن ، این آقایان با در آمدهای میلیاردی حاضر نیستند یه شب بهشون خوش نگذره. چی این فوتبالیستها مردمی و ملی یه؟
  • فردوس توسی A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    49 71
    انشاا... کیروش بره ن دستمزدمیلیاردی ن نتایج متوسط
  • بی نام ID ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    2 7
    حالبه که از رئیس جمهور قبلی حرف می زنه آقای شجاعی رئیس جمهور قبلی همین مربی را برای تیمآوردند و هزینه او را هم دادند راستی این به قول شما کم لطفی ها را رئیس جمهور قبلی با تیم ملی کرده است؟؟؟ کاش اندکی انصاف داشتید