ظریف: معتقد به همفکری با پاکستان درباره مسایل منطقه هستیم

ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پاکستان را یکی از کشورهای مهم منطقه دانست و گفت: معتقدیم برای حل مسایل منطقه باید با پاکستان همفکری کنیم.

محمد جواد ظریف عصر چهارشنبه در بدو ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای کشور دوست و برادر پاکستان قائل است افزود: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است.

وی همچنین اظهار داشت: امروز متاسفانه هم ایران و هم پاکستان در معرض افراط و تروریسم قرار دارند و متاسفانه دوشنبه شب گذشته شاهد بودیم که تروریست ها تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را در جنوب شرق کشورمان به شهادت رساندند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با هدف انجام گفت و گوهای دوجانبه و منطقه ای با عالی ترین مقامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان، عصر امروز و بعد از انجام سفری چند ساعته به مسقط، در راس یک هیات هالی رتبه وارد اسلام آباد شد و در فرودگاه بین المللی بی نظیر بوتو مورد استقبال سید سجاد حیدر مدیر کل منطقه غرب آسیا وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت.

ظریف در مدت اقامت دو روزه خود در اسلام آباد، علاوه بر دیدار با سرتاج عزیز همتای پاکستانی خود، با محمد نواز شریف نخست وزیر، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش، ایاز صادق رییس مجلس ملی، رضا ربانی رییس مجلس سنا و اسحاق دار وزیر اقتصاد و دارایی این کشور دیدار خواهد کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =