مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور: بنزین ساخت ایران با 5 هزار برابر آلودگی بیشتر و 450 هزار سال کاهش عمر ایرانیان همراه بود.

سحر عادل- خبرآنلاین-البرز:كارگاه آموزشي نقش زنان در توسعه پايدار با تاكيد بر حفظ محيط زيست، با حضور مدير كل آموزش و مشارك هاي مردمي سازمان حفاظت محيط زيست كشور و استاندار البرز در سالن شهداي دولت استانداري البرز، برگزار شد.
90 هزار مورد ابتلا به سرطان در سال
«محمد درويش» ، در اين كارگاه آموزشي با اشاره به تخريب محيط زيست در نقاط مختلف كشور گفت: گاهي در محل هايي سد ايجاد مي شود كه علاوه بر نا كارآمد بودن، به محيط زيست و گونه هاي ناياب جانوري آسيب جدي وارد مي كند، براي حفظ محيط زيست و براي استفاده آيندگان از اين موهبت خدادادي، نيت هاي خير به تنهايي كافي نيست.
اين مسئول خاطر نشان كرد: چند سال قبل نشريات، موفقيت فرزندان ملت در توليد بنرين داخلي با كمترين آلايندگي را اعلام كردند، اين در صورتي است كه اكنون محققان در يافتند كه اين نوع بنزين 5 هزار برابر آلوده تر از نمونه قبلي است و از آن زمان تاكنون 90 هزار مورد ابتلا به سرطان در سال، گزارش شده و 450 هزار سال از عمر ايرانيان كاسته شده و خسارتي كه به اقتصاد ملي توسط سرطان وارد مي شود، 10 هزار ميليارد تومان است.
وي افزود: براي حفظ محيط زيست بايد آموزش ها در سطح گسترده تري صورت گيرد، تا افرادي بي سواد و با كمترين دانش براي تصميم گيري هاي مهم در كشور، تربيت نشوند و امثال محمود احمدي نژاد محصول ميز و نيمكت هايي هستند، كه هيچ گونه بار آموزشي در جهت حفظ منابع طبيعي و محيط ريست نداشتند.

گسترش صنعت در تضاد با حفظ محيط زيست


«حميد طهايي » گفت: در استان البرز جوانان مستعد و با تحصيلات دانشگاهي وجود دارند، به دنبال شغلي مناسب هستن، و متوليان استان بايد چاره اي بيانديشند، چون بيكاري منشا بسياري از ناهنجاري ها است، از اين رو موظف هستيم صنعت را گسترش دهيم تا پاسخگوي نياز اين افراد باشيم، از طرفي نيز شرايطي براي حفظ منابع طبيعي و محيط زيست، پيش روي سرمايه گذاران گذاشته ايم، ولي با اين شرايط نمي توان نياز استان را براي توسعه اشتغال و حفظ محيط زيست، برطرف كرد.
اين مسئول افزود: مقصر تخريب محيط زيست و گونه هاي جانوري در كشور، سازمان محيط زيست است، كه راه كار ارائه نمي دهند و از افراد متخصص و كارشناسان براي آگاه سازي مسئولان و مردم، بهره نمي برد.

نامه اي به رهبر براي حفظ باغ سيب


وي با اشاره به مشكلات زيست محيطي در استان البرز، خاطر نشان كرد: در اين استان باغ سيبي وجود دارد، كه نقش موثري در كيفيت هواي شهر و محيط اطراف خود دارد، اما بخش بزرگي از اين باغ تخريب شده و بخش هاي ديگر نيز در معرض نابودي قرار دارند، بنابراين مقرر شد، در نامه اي به مقام معظم رهبري خواستار حفظ اين باغ ارزشمند شويم.
طهايي اذعان كرد: يكي از زيباترين جاده هاي دنيا، به نام جاده چالوس در البرز قرار دارد كه پس از بازديد از اين مكان به عنوان يك مسئول از كم كاري خود و ساير متوليان خجالت كشيدم، همچنين رود خانه اي كه آب شرب بخشي از تهران و البرز را تامين مي كند، اقدام موثري براي نگهداري و نظافت آن نمي شود، بنابراين بخشي از اين آسيب ها ناشي از بي توجهي مسئولان بوده و باقي، نياز به بودجه براي اجراي طرح هاي بزرگ است.

اعتراض استاندار به دليل بي توجهي به مسائل استان


در حاشيه اين كارگاه آموزشي، محمد درويش به مشكلات زيست محيطي كل كشور در زمينه هاي مختلف را بيان كرد و درباره بسياري از آسيب ها و تخريب ها، صحبت كرد ولي كوچكترين اشاره اي به افزايش روز افزون جمعيت در استان البرز و مشكلاتي كه به طبع آن براي محيط زيست ايجاد شده و آلودگي هوا و تخريب باغ هاي استان نكرد، كه با اعتراض استاندار البرز همراه بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    8 1
    خواهش میکنم نزارید باغ سیب خراب کنن خواهش