خاندان بوش از طریق تجارت با نازی‌ها در قدرت ماند تا امروز از دفاع از یهودی‌ها سخن بگوید

جورج بوش چهل و سومین رئیس‌جمهوری ایالات متحده تمام تلاش خود را در جریان هشت سال حضور در کاخ سفید به کار گرفت تا معادلات خاورمیانه را به گونه‌ای تغییر دهد که فلسطینی‌ها قربانی شوند و اسرائیلی‌ها به آرامش برسند! خاندان بوش از زمان تاسیس رژیم اسرائیل تا‌کنون که نیم‌قرن از آن می‌گذرد داعیه‌دار حمایت از اسرائیلی‌ها هستند. حمایت از یهودیانی که بوش ادعا می‌کند در جریان وحشی‌‌گری‌های ناری‌ها به آنها ظلم شد. گاردین اما در حرکتی جالب به بازنگری تاریخ پرداخته و ادعایی جدید را در خصوص خاندان بوش مطرح می‌کند . پدربزرگ جورج بوش سناتور پری‌اسکات بوش در زمان حیات در معامله‌های تجاری دست داشته است که سود آن مستقیما به جیب نازی‌های آلمانی واریز می‌شد .


گاردین بر اساس مدارک مستدل موجود در آرشیو وزارت امور خارجه به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد بوش پدربزرگ چگونه با کمپانی‌های آلمانی که از هیتلر حمایت می‌کردند ، همکاری اقتصادی داشته است . پرونده بوش پدربزرگ زمانی هویدا شد که دو قربانی رهایی یافته از کابوس نازی‌ها در آلمان علیه خاندان بوش اقامه دعوی کردند.
مدارک موجود آنچنان مستدل است که بسیاری از دادستان‌هایی که در پرونده نازی‌ها حق و حقوق بازماندگان را احیا کرده‌اند خواهان به دادگاه کشیدن بازماندگان بوش و تعیین غرامت هستند . رابطه میان سناتور پری‌اسکات بوش و نازی‌ها از چندی پیش بر سر زبان‌ها افتاد . البته بسیاری از مخالفان این خانواده در خصوص این رابطه اغراق هم کرده‌اند. اما شواهد جدید عیان شده نشان می‌دهد که حتی پس از ورود امریکا به جنگ و انتشار برنامه‌های نازی‌ها برای نابودی یهودیان باز هم سناتور بوش به همکاری تجاری با شرکت‌هایی که فعالیت‌های نازی را تامین مالی می‌کردند،ادامه داشته است . بسیاری ادعا می‌کنند که ثروت خاندان بوش از همین راه عاید آنها شده است .


در جریان سالهای گذشته به دلیل شخصیت پری‌اسکات بوش جنس رابطه او با آلمانی‌ها همواره مخفی مانده است اما در حال حاضر اعاده غرامتی که از سوی دو بازمانده هولوکاست مطرح شده نگاه‌ها را به سمت خانواده بوش متمایل کرده است . در حالی که مدرک مستدلی وجود ندارد که دال بر رابطه میان نازی‌ها و بوش پدربزرگ باشد اما جقیقت این است که شرکت تحت مدیریت او با کمپانی‌های مورد حمایت نازی در آلمان رابطه داشته است .
این افشا سازی گاردین برای سناتور پری‌اسکات که سالها پیش فوت کرد چندان تفاوتی ندارد اما برای نوه جمهوری‌خواهش که از قبال حمایت از اسرائیلی‌ها و مخالفت با نازی‌ها به ریاست جمهوری رسید بسیار گران تمام خواهد شد .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فري IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
    0 0
    حالا يك عده اي بي شعور در ايران نوكران بي جيره مواجب امريكا هستند و حتي اصلاا فكر هم نميكنند. چقدر ذليل هستند اين آدم نماها. مرگ بر امريكاو اسرائيل