۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

تسنیم نوشت:

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۶ دلار کاهش یافت و به ۱۲۰۲ دلار در هر اونس رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار به دلیل پیش بینی احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا افزایش یافته، قیمت طلا روز دوشنبه برای چهارمین بار در 5 جلسه اخیر کاهش یافت.
جفری لاکر، یکی از مقامات فدرال رزرو روز جمعه درخواست وی از بانک مرکزی آمریکا در مورد بررسی افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را تکرار کرد و گفت، اگر آمارهای اقتصادی ایجاب کند، هیچ خجالتی برای کاهش مجدد نرخ بهره وجود نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 6 دلار کاهش به 1202 دلار رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه و در حالی که طلا تلاش داشت قیمت 1210 دلار را پشت سر بگذارد، 1.1 درصد افزایش یافت.
بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا گفت، زمان اولین افزایش نرخ بهره در آمریکا در حدود یک دهه اخیر همچنان یک «عامل کلیدی» برای بازار طلاست.
زمانی که پیش بینی ها حکایت از افزایش نرخ بهره در آمریکا دارد، سرمایه گذاران تمایل کمتری نسبت به بازار طلا از خود نشان می دهند.
گان افزود: «اگر افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن اتفاق نیفتد و اگر گزارش بعدی بازار کار آمریکا در حدی که بازار انتظار دارد خوب نباشد، ممکن است قیمت طلا به 1250 دلار برسد.»
میزان فرصت های شغلی در آمریکا در ماه مارس کند ترین رشد را در بیش از یک سال اخیر تجربه کرد و با تقویت احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره، موجب شد قیمت طلا در روز 6 آوریل به بالاترین رقم 7 هفته اخیر (1224 دلار و 10 سنت) برسد.
افزایش ارزش دلار در سایه تقویت احتمال افزایش نرخ بهره، دیگر عامل کاهش قیمت طلا بود. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی امروز افزایش یافت و کالاهای ارزش گذاری شده به دلار نظیر طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران تر کرد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =