ایسنا نوشت:

سخنگوی نیروهای حامی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که از آغاز حملات عربستان علیه یمن بیش از 2500 تن کشته شده‌اند. همزمان شورای امنیت در تلاشی دیگر برای توقف خشونت‌ها در یمن قرار است امروز (سه‌شنبه) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درخصوص این کشور به رای بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن که از جانب انصارالله انتخاب شده، اعلام کرد که از آغاز حملات ائتلاف عربی به یمن بیش از 2500 تن کشته شده و بیش از 3800 تن دیگر زخمی شده‌اند.

رای‌گیری شورای امنیت درباره یمن

از سوی دیگر شورای امنیت امروز پیش‌نویس قطعنامه‌ای کشورهای عربی با محوریت اعمال تحریم‌ علیه جنبش انصارالله یمن به رای می‌گذارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل گزارش داد که در پیش‌نویس این قطعنامه‌ اعمال تحریم‌ علیه عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله احمد علی صالح، پسر علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن در نظر گرفته شده است و امروز به رای گذاشته می شود.

این پیش‌نویس، خواهان ممنوعیت ارسال سلاح برای انصارالله و حامیان آنها شده و بر لزوم توقف هرچه سریعتر و بی‌قید و شرط درگیری‌ها تاکید می‌کند.

پیش‌نویس قطعنامه مذکور از سوی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تهیه شده و اردن به عنوان تنها کشور عرب شورای امنیت آن را در این شورا مطرح کرده است. مسکو پیشتر مخالفت خود را با برخی بندهای این پیش‌نویس اعلام کرده بود که باعث شد اعراب تغییراتی در آن به وجود بیاورند. با این حال هنوز ممکن است روسیه علیه این پیش‌نویس از وتو استفاده کند.

مسکو اعلام کرده است که برخی از بندهای این متن در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن است.

مسکو همچنین از ائتلاف تحت رهبری عربستان خواسته است تا حملات خود به یمن را متوقف کرده و گذرگاه‌های انسانی امنی را باز کند.

خالد بحاح به عنوان معاون هادی سوگند یاد کرد

در همین حال خالد بحاح، نخست‌وزیر مستعفی یمن به عنوان معاون عبد ربه منصور هادی ادای سوگند کرد که این مراسم در ریاض برگزار شد. پیشتر هادی از مقر اقامت خود در ریاض دستوری را مبنی بر تعیین بحاح به عنوان معاون خود صادر کرده بود. بحاح براساس این دستور سمت خود به عنوان نخست‌وزیر را نیز حفظ می‌کند.

در 22 ژانویه گذشته، بحاح در پی رخدادهای نهاد ریاست‌جمهوری در صنعاء استعفای دولتش را اعلام کرد.

ادامه حملات ائتلاف عربی به یمن

همزمان جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان مواضع جنبش انصارالله را در دو شهر تعز و عدن در جنوب یمن هدف قرار دادند. این جنگنده‌ها به پایگاه‌های پدافند هوایی در کوه صبر در شهر تعز حمله کردند.

منابع یمنی همچنین افزودند که جنگنده‌های ائتلاف ایست بازرسی نیروهای انصارالله را در مرکز شهر عدن هدف قرار دادند و اخباری مبنی بر کشته و زخمی شدن چندین تن در این حملات منتشر شده است.

در همین راستا احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف طوفان قاطع اعلام کرد که حملات هوایی علیه انصارالله در تمام خاک یمن ادامه دارد و تلاش می‌شود که آنها در عدن به انزوا کشیده شده و اجازه ارسال کمک‌ به آنها داده نشود.

از سوی دیگر سایت اینترنتی النشره به نقل از سخنگوی نظامی ارتش مصر درست بودن اخباری مبنی بر مشارکت مصر در طوفان قاطع را تکذیب کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =