۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶

ایرنا نوشت:

مسئولان حرم ابراهیمی اعلام کردند: صهیونیست ها دست به حفاری در داخل حرم ابراهیمی و نزدیک منبر صلاح الدین ایوبی زده اند.
به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم ، کارمندان حرم ابراهیمی اخیرا متوجه آثار حفره های جدید در ورودی غاری شدند که مدفن انبیاء است.

رآی الیوم افزود: اخیرا در این محل جاهایی کنده شده و حفره هایی ایجاد شد سپس به وسیله بتن پر شده بود و روی آن فرش انداخته بودند.

منذر ابوالفیلات مدیر حرم ابراهیمی در این خصوص گفت: یکی از نگهبانان متوجه وجود مقادیری آثار بتن ریزی در این حرم شد و در نتیجه متخصصانی برای اعلام نظر به این محل دعوت شدند و آن ها تایید کردند بتن ها عمر سه تا 14 روزه دارند و اخیرا در این محل ریخته شده اند .

وی افزود: به احتمال زیاد صهیونیست ها در زمانی که حرم ابراهیمی کاملا به روی مسلمانان بسته شده و فقط شهرک نشینان صهیونیست اجازه ورورد به آن را داشتند ، دست به حفاری در این محل زده اند.

مدیر حرم ابراهیمی در ادامه گفت : ما بیم ان داریم صهیونیست ها وسایل خاصی در داخل زیرزمین این محل قرار داده باشند یا ممکن است این کار برای تحریک احساسات مسلمانان انجام شده باشد.

مسجد یا حرم ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری قرار دارد. این مسجد دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجد الاقصی در سرزمین فلسطینی به شمار می آید.

این مسجد در طول قرنها و حتی تا امروز، محل زیارت مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست، به صورتی که برخی از زایران که در قرنهای گذشته از مناطق مختلف جهان به زیارت این مسجد آمدند، در این منطقه ساکن شده و فرزندان آنها هنوز اطراف حرم ساکن هستند.

بر اساس اظهارات مورخان، این مسجد به دوران حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) باز می گردد، و گفته شده است که این حضرت چهار هزار سال قبل در این مسجد به خاک سپرده شد، و این مسجد هم به نام ایشان یعنی الخلیل نامگذاری شد.

داخل این مسجد قبه هایی وجود دارد که برخی منابع تاریخی آنها را مربوط به برخی از پیامبران و نزدیکان آنها، یعنی حضرت ابراهیم (ع) و همسرش ساره، اسحق (ع) و اسماعیل (ع) و یعقوب (ع) و یوسف (ع) و همسران آنها می دانند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =