مصباحی مقدم محکومیت اعدام دو تن ازاعضای گروهک های تروریستی از سوی کروبی و موسوی را بی ارزش توصیف کرد .

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درحاشیه جلسه علنی مجلس محکومیت اعدام دو تن ازاعضای گروهک های تروریستی از سوی کروبی و موسوی را اقدامی بی ارزش از سوی این دو نفر توصیف کرد و گفت:این اقدام نشانگر قانون‌گرا نبودن این دو نفر است زیرا که این محاکمه در دادگاه صالح قضایی و درحضور وکیل مدافع و با رعایت همه جانبه قانون صورت گرفته است.

مصباحی مقدم این اقدام را نشان‌دهنده استمرار لجاجت و خطای موسوی و کروبی دانست و در پاسخ به اینکه آیا اینگونه اقدامات برای ادامه حیات سیاسی آنها نیست، گفت: در این زمینه اگرچه قضاوت روشنی ندارم اما این احتمال وجود دارد که آنان با اینگونه اقدامات به دنبال اعلام موجودیت باشند و البته این شیوه آنان بهانه به دست دشمنان استکباری می‌دهد که برطبل حقوق بشر بکوبند و جمهوری اسلامی را مخالف حقوق بشر بدانند.

وی ا‌ظهار داشت: این آقایان از اعتراض به نتیجه انتخابات آغاز کردند اما در نهایت به حمایت از شورشگران رسیدند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: موسوی در بیانیه شمار 17 خود اغتشاشگران را "مومنان خداجو" خواند که این به معنی عدول اصولی او از مواضع نیست بلکه به معانی نمایش عدول است. 

مصباحی مقدم درباره اینکه گفته می شود کروبی و موسوی دولت دهم را به رسمیت می شناسند اظهار داشت: اعلام اینکه این دو نفر دولت و رییس جمهوری را به رسمیت می شناسند نوعی کوتاه آمدن در برابر امری واقعی است چون وقتی رییس جمهور با 5/24 میلیون رای پیروز انتخابات بود و این انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید و هیچگونه اعتراضی هم به همراه مستندات آن به این شورا ارایه نشد و رهبری هم حکم ریاست جمهوری را تنفیذ کردند دیگر این به معنای پایان یافتن ماجرا و تثبیت جایگاه قانونی رییس جمهور است.

مصباحی مقدم ادامه داد: در چنین شرایطی مخالفت با واقعیت ها تنها مایه استهزاء مخالف از ناحیه عقلای کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به رسمیت شناختن دولت از سوی موسوی و کروبی به معنای عدول از مواضعشان نیست گفت: شاید بتوان این مواضع را نوعی برگشت از شورشگران تلقی کرد. 

وی درعین حال رفتار موسوی و کروبی را بسیار ابهام آمیز توصیف کرد و گفت: این دو نفر اولا باید در درگاه الهی از خطای بزرگی که مرتکب شده‌اند و هزینه‌های سنگینی که برای نظام اسلامی به بار آوردند توبه کنند تا شاید خداوند توبه آنان را بپذیرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، اضافه کرد: این دو نفر باید در پیشگاه ملت از اشتباهات روشنی که مرتکب شدند عذرخواهی کنند و نسبت به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران همچون اسلامیت، جمهوریت، قانون اساسی و ولی فقیه زمان، اعلام وفاداری و حمایت نمایند تا شاید از این پس شاهد خسارات بیشتر برای کشور و ملت عزیز نباشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =