نایب رئیس فدراسیون فوتبال که خود یکی از مدیران رده بالای اقتصادی کشور است ، اولین بار بعد از گرفتن حکم نایب رئیسی علی کفاشیان جلسه ای 2 ساعته با وزیر ورزش داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ عصر یکشنبه در هیاهو و شلوغی دیدار منتقدان امیر قلعه نویی با افشارزاده و البته موجی که با برکناری رئیس فدراسیون اتومبیلرانی برای وزارت ورزش ایجاد شده بود ، بهرام افشارزاده و محمود اسلامیان ، دو مدیر اصفهانی ورزش کشور به دیدار محمود گودرزی رفتند. افشارزاده که یک سالی می شود از مشاوران مورد اعتماد وزیر ورزش است ، نایب رئیس کفاشیان را به دیدار با گودرزی برد. نایب رئیسی که بسیاری او را گزینه کفاشیان برای جانشینی خود می نامند. مردی که سابقه مدیریت ورزشی اش به پایه گذاری سپاهان دهه 80 است. تیمی که در آستانه انحلال بود اما او که آن زمان مسئولیت عالی دولتی در امور صنایع سنگین داشت ، فولاد مبارکه را متولی حمایت از سپاهان کرد. تیمی که حال بیش از یک دهه است به سازمان یافته ترین ارگان ورزشی کشور بدل شده است. او همچنین گام های بزرگی برای کمک به ذوب آهن و مس کرمان برداشته است. مردی که 8 سال فرمانده عملیاتی در لشگر امام حسین اصفهان داشته و بعد ها هم در شرکت ملی فولاد ایران ، اتاق صنایع و دیگر سمت های اجرایی دولتی مدیریتی موفق داشته. اسلامیان که حالا رئیس صندوق بازنشستگی کل کشور است و رابطه ای بسیار نزدیک به چند عضو عالیرتبه دولت چون محمد نهاوندیان ، رئیس دفتر رئیس جمهوری و البته اسحاق جهانگیری ، معاون اول ریاست جمهوری دارد. 

او از اواخر زمستان 93 که به فوتبال آمد ، دقیقا پاتکی بود که کفاشیان به وزیر ورزش زد تا گودرزی بعد از تحمیل گزینه هایی چون اسدی ، نتواند پست نایب رئیسی اول فدراسیون را هم در اختیار داشته باشد. او که در ماه های اول کمتر در محافل فوتبالی حاضر می شد ، کاملا مشخص بود که پی به اختلاف میان وزارت ورزش و کفاشیان بر سر حکمی که گرفته ، برده است. با این وجود اسلامیان که کفاشیان او را مدام بهترین گزینه برای ریاست بعدی فدراسیون فوتبال معرفی می کرد ، ذره ذره نقشش در مناسبات فوتبالی را بیشتر و پررنگ تر می کرد . ورود به ماجرای قرارداد کروش و ارائه راهکارهای 4 گانه ، حضور در جمع ملی پوشان امید و روحیه بخشی به آنها ، حضور پررنگ تر در مناسبات فوتبالی همه حاکی از این بود که اسلامیان آمده تا در فوتبال بماند. اما همچنان دیواری از بی اعتمادی میان او و وزیر ورزش بود. مردی از رده مدیران ارشد دولتی که بدون هماهنگی با وزیر وزارتخانه به فوتبال آمده بود و گودرزی او را به نوعی مانور اقتدار قدرت از سوی منتقدانش در حیاط خلوت خود می دانست.

ای رابطه سرد اما از عصر یکشنبه شکسته شد و اولین دیدار میان او و وزیر ورزش برگزار شد. بهرام افشارزاده مدیر اصفهانی مورد اعتماد گودرزی اسلامیان را به دیدار وزیر برد و خیلی زود این دو را تنها گذاشت تا به دیدار منتقدان قلعه نویی برود. 2 ساعت گفت و گو میان اسلامیان و گودرزی درباره ریز مسائل فوتبالی . بخش عمده درباره چالش هایی که گودرزی با کفاشیان و دوستانش دارد. بحث کارلوس کروش و دلایل وزیر برای انتقاد از او ، بحث مشکلات فوتبال بانوان ، داوری ها و آنچه وزیر را به این ظن وا داشته که آنجا اتفاقات خیلی هم سالم نیست ، مطرح شدند و اسلامیان هم در جریان جزئیات جدید قرار گرفت. 

البته راهکارهای اسلامیان و بحث درباره خصوصی سازی هم از دیگر نکات این نشست بود. حالا دیگر  گودرزی و اسلامیان با هم آشنا شدند و آن دیوار بی اعتمادی میان شان فرو ریخته. حالا شاید از این پس او خط مستقیم ارتباطی میان وزارت و فوتبال باشد. خطی که دعوای میان اسدی و کروش به شدت با مشکل مواجه اش کرده بود. حالا دیگر اسدی یک حامی درون بدنه ای برای کارش دارد.

نشستی که پایانش همراه شد با مصاحبه انتقادی اسلامیان از کارلوس کروش. مصاحبه ای که به احتمال فراوان برای وبسایت خبری وزارت ورزش گرفته شده بود اما در روزنامه ای دولتی منتشر شد. اسلامیان ،مدیر زیرک اصفهانی بی شک بخشی از این گفته ها را برای بالانس اختلافات دو سویه میان فدراسیون فوتبال و وزارتورزش مطرح کرده است. 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    31 82
    خبر.چقدرتاکیدروی مدیران اصفهانی .بسه حالااگه تهرانی بودن هم اینقدر تکرار میکردی
    • یک ایرانی A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      18 49
      تاحالا ندیدم هیچ رسانه ای به نکته بسیاربارز وزیرورزش که تخصص گرایی است اشاره ای کند چونکه منتقده کیروشه همچنان اونو میکوبند البته بنظرمیرسه وزیرهم تحت فشاردولت همسوشده باحامیان کیروش وقدرت تخصص گرایی نیزازاوگرفته شده
  • اسی A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 1
    گودرزی هم علی ابادی دیگر است .البته فکر میکردیم او انسان با دانشی است و دانشگاهی است و فکر نمیکردیم بی جهت ورزش را به نابودی بکشد در هر دولت یک گروه با دارو دسته خود وارد ساختمان ریاست میشود وتا میتوند میتازد و در اخر هم یک خرابه ای تحویل دیگری میدهد