۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵

تسنیم نوشت:

ولیعهد ابوظبی در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، با وی درخصوص تحولات منطقه و به‌ویژه پرونده هسته‌ای ایران بحث و گفت‌وگو کرد.

«محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات عربی متحده دیروز با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد طرفین در این دیدار «درخصوص برخی مسائل جاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، راه‌های همکاری مشترک برای رویارویی با چالش‌ها و تهدیدهای فراروری منطقه و تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌ها و فرمول‌های مناسب برای حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی» گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، در این دیدار همچنین درخصوص توافق اولیه غرب با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور که اخیرا در شهر «لوزان» سوئیس حاصل شد، سخن گفته شد.

کاخ سفید اعلام کرده اوباما از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (بحرین، کویت،‌ قطر، عربستان و امارات عربی متحده) برای حضور در کاخ سفید و اقامتگاه کمپ دیوید به منظور گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای با ایران دعوت کرده است. این دیدار در 13 ماه می (23 اردیبهشت) در کاخ سفید و روز 14 می (24 اردیبهشت) در اقامتگاه کمپ دیوید در ایالت مریلند انجام خواهد شد.

اوضاع منطقه عربی، راه‌های برقراری امنیت و ثبات در یمن، عراق، سوریه و لیبی و متوقف ساختن خونریزی‌ها در این کشورها از دیگر محورهای گفت‌وگوهای اوباما و ولیعهد ابوظبی بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =