خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

روزنامه گاردین نوشت برخی منابع به این روزنامه گفته اند ابوبکر البغدادی رهبر گروه دولت اسلامی (داعش) در حملات هوایی در غرب بغداد به شدت زخمی شده است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، گاردین افزود یک منبع مرتبط با این گروه تروریستی فاش کرد بغدادی دچار جراحات شدیدی طی یکی حمله هوایی ائتلاف به فرماندهی آمریکا در ماه مارس شده است. این منبع افزود جراحات البغدادی در ابتدا بسیار وخیم بوده اما وی از آن زمان روند بهبودی را طی کرده است. در هر حال وی هنوز فرماندهی روزانه گروه دولت اسلامی را از سر نگرفته است.

گاردین نوشت زخمی شدن البغدادی به نشست اضطراری سران گروه دولت اسلامی (داعش) منجر شد و آن ها در ابتدا تصور می‌کردند که وی خواهد مرد و طرح هایی را برای انتخاب فرد جایگزین تدارک دیده بودند.

دو مقام عراقی و آمریکایی (یک دیپلمات غربی و یک مشاور عراقی) به طور جداگانه تایید کردند که این حمله هوایی در هجدهم مارس در منطقه البعاج در استان نینوا در نزدیکی مرز سوریه انجام شد.

درماه های نوامبر و دسامبر نیز گزارش هایی مبنی بر زخمی شدن البغدادی منتشر شده بود هر چند هیچکدام دقیق نبود. دیپلمات فوق تایید کرد یک حمله هوایی علیه یک کاروان شامل سه خودرو در آن تاریخ انجام شده است که گفته می شود سه مرد بر اثر آن کشته شدند. مقامات در آن زمان نمی دانستند که البغدادی داخل یکی از خودروها بوده است.

هشام الهاشمی مشاور عراقی نیز به گاردین گفت بله البغدادی در البعاج در نزدیکی روستای ام الرئوس در هجدهم ماه مارس با گروه همراهش زخمی شده است.

گاردین نوشت یک منبع نزدیک به گروه دولت اسلامی گفته است از زمان زخمی شدن البغدادی تصمیم گیری های راهبردی و فرماندهی توسط دیگر اعضای گروه انجام می شود و شورای نظامی این گروه نقش در تصمیم گیری ها نقش برجسته ای دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =