هشدار مدیرعامل منطقه آزاد ارس نسبت به تخریب آثار تاریخی جلفا

آذربایجان شرقی: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس نسبت به نابودی آثار تاریخی و اماکن گردشگری شهرستان جلفا هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محسن خادم عرب باغی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان دلیل این امر را عدم رسیدگی به شرایط آثار تاریخی این منطقه اعلام و تاکید کرد: در صورتی که این اماکن به منطقه آزاد ارس تحویل داده شود، می توان شکوفایی و رشد گردشگری در کنار حفظ ارزش تاریخی این آثار را شاهد بود.
به گفته عرب باغی، هر کدام از آثار و اماکن تاریخی جلفا می تواند به قطب گردشگری و منبع درآمد تبدیل شود که متاسفانه چنین نیست.

پل های قدیمی ارس

پل های قدیمی رود ارس

وی یادآور شد: بسیاری از ابنیه های تاریخی شهرستان به ثبت ملی رسیده و دارای قدمت تاریخی است و آنچنان مورد استفاده قرار نمی گیرد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم بالای گردشگران نوروز امسال در منطقه آزاد ارس و جلفا، افزود: باید از این فرصت طلایی به نحو مطلوب استفاده کرد و کمبود خدمت رسانی مانع بزرگی است.
وی به تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری منطقه آزاد ارس اشاره و تاکید کرد: ظرفیت های گردشگری موجود دارای توجیه اقتصادی سرمایه گذاری است و می تواند منبع کلان درآمدی برای منطقه باشد.
عرب باغی با اعلام آمادگی سازمان برای مدیریت قابلیت های گردشگری شهرستان، ابراز امیدواری کرد با واگذاری امور به منطقه آزاد ارس شاهد رشد صنعت توریسم در شمال غرب کشور باشیم.

کلیسای سنت استپانوس

کلیسای سنت استپانوس

شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به واسطه داشتن ده ها اثر تاریخی و گردشگری همه ساله شاهد حضور خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است.
کلیسای تاریخی سنت استپانوس، روستای تاریخی اشتبین، مجموعه تاریخی عباس میرزا، کاروان سراهای متعدد، آبشار تاریخی آسیاب خرابه، امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر، برج تاریخی دوزال، حمام تاریخی جلفا از ظرفیت های منحصر بفرد گردشگری شهرستان هستند.
این شهرستان با 56 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری شمال غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

حمام کردشت

حمام کردشت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =