نوبخت: خروج از رکود غیر تورمی راهبرد اصلی دولت در افزایش شاخص های رفاهی است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: خروج از رکود غیر تورمی مهمترین اولویت دولت یازدهم در افزایش شاخص های رفاهی زندگی مردم است.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیریت اصولی و کمک گرفتن از ایده های کارشناسی و تخصصی در دولت یازدهم شاخص های رفاهی زندگی را تا حدود زیادی ارتقا داد.

وی با یادآوری کاهش درآمد ایران از 120 میلیارد دلار به 24 میلیارد دلار با کاهش قیمت نفت و تحریم ها بیان کرد: دولت تدبیر و امید با وجود شرایط دشوار به دور از بازی های سیاسی عزم خود را برای کاهش مشکلات معیشتی مردم با رویکرد توسعه متوازن جزم کرده است.

معاون رییس جمهوری از تزریق پنج میلیارد دلار ورودی صندوق توسعه ملی در سال 94 خبر داد و گفت: این صندوق متعهد است که 20 درصد این میزان معادل یک میلیارد دلار آن را در قالب تسهیلات به دو بخش صنعت و کشاورزی تخصیص دهد.

وی ادامه داد: 20 درصد پنج میلیارد دلار رقمی معادل دو هزار و 850 میلیارد تومان سرمایه ریالی است که 10 درصد این میزان سهم صنعت و معدن و 10 درصد نیز در بخش کشاورزی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی که در سال گذشته با حدود 21 درصد در بخش صنعت به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی این بخش اعطا می شد امسال با نرخ 12 درصد برای 10 استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد و 16 درصد نیز برای سایر استان ها خواهد بود.

نوبخت یادآور شد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی در سال 94 برای 10 استان کشور نیز 10 درصد و سایر استان ها تا 14 درصد خواهد بود.

نوبخت با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان افزود: شکل گیری توافق هسته مسیر توسعه و آبادانی مناطق محروم را سرعت خواهد بخشید.

وی بیان کرد: توسعه پایدار و همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نگرش جامع است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز از تلاش های دولت برای جبران عقب ماندگی های تاریخی این استان تقدیر کرد.

حجت الاسلام سید شرف الدین ملک حسینی افزود: تیم اقتصادی دولت با مدیریتی خوب، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم را کاهش داده است اما عمق محرومیت های این استان زیاد است.

وی با اشاره به نیمه تمام ماندن طرح های بزرگ عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد مانند جاده پاتاوه به دهدشت افزود: توسعه و آبادانی این خطه نیازمند تلاش بیشتری است.

ملک حسینی به کمبود شدید امکانات و زیرساخت ها در شهرهای کوچک و تازه تاسیس کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و از مسوولان خواست تا به این مناطق توجه بیشتری شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بسیاری از نخبگان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبودن بستر خدمت در استان های مجاور فعالیت می کنند که بازگرداندن آنها زمینه خدمت رسانی به مردم را هموارتر می کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =