آخرین اخبار از یمن: انصارالله کنسولگری‌ آلمان را گرفت/گارد ملی‌ عربستان وارد نجران در مرز یمن شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: حملات عربستان سعودی به یمن شدیدتر از قبل شده و میزان تخریب ها افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منابع خبری روز دوشنبه اعلام کردند نیروهای انصار الله ساختمان کنسولگری آلمان را در شهر عدن تحت کنترل خود درآوردند. اعضای انصارالله پس از درگیری شدید با نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و در تبعید یمن توانستند ساختمان کنسول گری آلمان را در منطقه خور مکسر تصرف کنند.

این منابع افزودند درگیری های بین طرفین در اطراف کسنول گری آلمان در عدن با شدت ادامه دارد. اعضای گروه انصار الله دو روز پیش نیز توانستند خانه منصور هادی و کنسول گری روسیه در منطقه خور مکسر را تحت کنترل خود درآورند.

پس از حملات هوایی ائتلاف طوفان قاطعیت به عدن و عقب نشینی نیروهای وفادار به منصور هادی از منطقه خورمکسر ، اعضای گروه انصار الله توانستند بخشی هایی از این منطقه را تصرف کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از صنعا، منابع خبری تاکید کردند نیروهای وفادار به منصور هادی پس از درگیری شدید با گروه انصار الله بخش هایی از مناطق دار سعد و المعاشیق در عدن را تصرف کردند و درگیری های شدید بین طرفین در نوار ساحلی منطقه خور مکسر همچنان ادامه دارد.

در همین حال منابع محلی و شاهدان اعلام کردند جنگنده های عربستانی و متحدان منطقه ای آن امروز یک خانه مسکونی را در منطقه کریتر که تحت کنترل گروه انصار الله است ،‌ بمباران کردند که به شهادت شماری از غیر نظامیان منجر شد .
در همین حال رسانه ها از تداوم حملات هوایی سعودی ها به اقصی نقاط یمن خبر میدهند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: حملات عربستان سعودی به یمن شدیدتر از قبل شده و میزان تخریب ها افزایش یافته است.

شبکه تلویزیونی العالم در همین حال به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: رژیم آل سعود تاکنون بیش از 3125 بار مناطق مختلف یمن را بمباران، گلوله باران یا موشک باران کرده است.

حتی پادگان هایی که تخلیه شده بودند نیز مورد هدف قرار گرفتند. تاکنون بیش از 2992 هدف غیر نظامی در یمن هدف قرار گرفته است. در این حملات 480 خانه هدف قرار گرفته و ویران شده است. 51 تاسیسات دولتی از جمله 9 بیمارستان نیز به طور مستقیم مورد هدف قرار گرفته است. 16 کارخانه هدف قرار گرفته و تخریب شده است و اکثر این کارخانه ها در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت داشتند. جنگنده های سعودی 6 فرودگاه و 4 کاخ ریاست جمهوری و 4 بندر را نیز هدف قرار دادند.
این در حالیست که پیش قراولان نیروهای گارد ملی عربستان به دستور سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان وارد منطقه نجران در مرز عربستان سعودی با یمن شدند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی با پخش تصاویری از ستون خودروهای نظامی نیروهای گارد ملی اعلام کرد این نیروها به دستور ملک سلمان برای مشارکت در دفاع از مرزهای جنوبی عربستان در کنار دیگر نیروهای نظامی، به نجران اعزام شده اند. این نیروها با هرگونه تهدید احتمالی از طرف مرزهای جنوبی عربستان مقابله خواهند کرد.

نیروهای گارد ملی اعزام شده به نجران شامل یک تیپ پیاده و یگان های توپخانه و پدافند هوایی و شناسایی و مهندسی و تدارکات و تسلیحات ضدزره است. این نیروها برای شرکت در عملیات رزمی عادی و عملیات امنیتی، متناسب با چالش های کنونی آموزش دیده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    21 1
    اين چه وضعيه چرامردم بيگناه بمب بارون ميشن
  • بی نام A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    بابا یارو گارد ملی عربستانو فرستاده تو مرز تا متعب پسر عبدالله نتونه به دلیل برکناری ولیعهد کودتا کنه. ملک سلمان رسما نزدکان ملک عبدالله رو از قدرت پرت کرد بیرون