رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در دیدار با دکتر نور سفیر افغانستان در تهران گفت: این منطقه فرصت مناسبی برای کشور افغانستان به جهت دسترسی ایمن و سریع به آبهای آزاد است، این دسترسی می تواند از طریق راه زمینی چابهار- میلک - زرنج هم اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار حامد علی مبارکی گفت: از سال 82 تاکنون 5 دور تفاهم نامه تجاری - بازرگانی فی مابین منطقه آزاد چابهار و افغانستان منعقد شده است که در این راستا کارهای زیادی ازجمله اختصاص 50 هکتار زمین با تسهیلات ویژه و اجاره 50 ساله، تشکیل شرکت های بین المللی تجاری حمل ونقل مشترک، ایجاد نمایندگی بانک های خصوصی ودفاتر شرکت های حمل و نقل تجاری و ایجاد خط هوایی کابل - چابهار- دوبی و بالعکس انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تجار و بازرگانان افغانی فعال در این منطقه، سرمایه گذرانی خوش نام و با انصاف هستند. سرمایه گذاران کشور افغانستان با تاسیس بیش از 100 شرکت در زمینه های مختلف تجاری فعالند که با احتساب اعضای خانواده تعداد آنها حدود 258 نفر هستند.

وی اهم فعالیت های دولت ایران را جهت راه اندازی کریدور شرق ایران آغاز و تسریع عملیات اجرایی راه آهن چابهار به مرزهای شرقی به ویژه افغانستان، تکمیل و بهره برداری جاده ترانزیتی جدید چابهار - نیکشهر - ایرانشهر - میلک ( مرز افغانستان ) ، توسعه بنادر چابهار و تبدیل آن به یک هاب منطقه ای، افتتاح اسکله 80 هزارتنی کاهش هزینه های بندری برای ترانزیت ، صادرات و واردات افغانستان عنوان کرد.

مبارکی گفت: از دیگر فعالیت های انجام شده تصویب پلاک منطقه آزاد چابهار برای کامیون های ترانزیتی جهت تردد تا میلک (در مرز افغانستان)، تصویب تبدیل منطقه آزاد چابهار به قطب سوم پتروشیمی، تصویب منطقه آزاد چابهار به قطب سوم خودروسازی ایران، برنامه ایجاد صنایع سنگین، آغاز و تسریع در تکمیل عملیات گازرسانی به منطقه آزادچابهار و توسعه فرودگاه چابهار و برنامه ایجاد ترمینال های جدید هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =