افزایش تعرفه های پزشکی در سال جاریو نظرخواهی خبرآنلاین در این زمینه زمینه بحث مجدد درباره پیشه پزشکی شد.

خبر آنلاین از کاربران خود خواست در خصوص افزایش تعرفه های پزشکی در سال جدید نظر خود را بیان نمایند. 

عمده نظرات از سوی مردم عادی بیان شد. مردی که هر کدام تجربه ای خوشایند یا ناخوشایند در مواجهه با پزشکان داشتند.منتقدان همچنین رقم 38 هزار تومان برای ویزیت 5 دقیقه ای یک پزشک را ناعادلانه خواندند. در مقابل، گروهی از کاربران که خود را پزشک معرفی می کردند، استدلال های مخصوص خود را داشتند.استدلال هایی قابل تامل که در ادامه بخش هایی از آن طرح شده است.


کاربری در اعتراض به افزایش تعرفه ها آن را غیر منصفانه دانست و این گونه بیان کرد که برای یک تا سه دقیقه معاینه کردن این همه ویزیت جفا نیست در حق مردم؟
در پاسخ به این اعتراض، مسعود نوشت: شماپشت اون به قول خودت سه دقیقه معاینه,٢٣سال درس خوندن و بین ۶تا١۰سال خدمت در مناطق محروم رو هم میبینی.
در واکنش به این افزایش تعرفه کاربری نوشت هر چقدر می خواهند تعرفه ها را بالا ببرند ولی بیمه هم قبول کند در صد قابل توجهی رو پرداخت کند.من و همسرم کلی پول بیمه دادیم حالا که خانمم بارداره یه بیمارستان دولتی خوب پیدا نمیشه برای زایمان. حلا بیریم بیمارستان خصوصی کلی پول هم باید بدهیم؟ تعرفه بالا رفته است چقدر کیفیت خدمات بالا می رود.
در همین راستا کاربری با نام ولی غلامی هم به کیفیت خدمات پزشکی اشاره و نوشت: کاش کیفیت، نحوه برخورد شان هم درست شود.
در این میان کاربر دیگری این افزایش تعرفه را متناقض با کاهش تورم دانست و با کنایه نوشت: این معیار هم در راستای طرح کاهش معجزه وار شیب تورم هستش. کاربر دیگری هم نوشت: اصلا افزایش تعرفه برای چه؟ مگر دولت مدعی نیست که تورم نداریم؟
در پاسخ به این کاربر، کاربر دیگری آن را هوچی گری دانسته و نوشت: پارسال ویزیتها ابتدای سال 20 درصد افزایش پیدا کرد که مصوبه اون هم موجوده. چرا دروغ و هوچی گری؟
کاربری دیگری با مقایسه دریافتی پزشکان با اقشار دیگر پرداخت و نوشت: در میانه سال گذشته نرخ تعرفه ها افزایش بسیاری داشت. برای بعضی از عمل ها حتی بیش از 300 درصد. در نهایت این افزایش تعرفه ها از جیب مردم پرداخت می شود.چون بیمه ها از خودشون که پول ندارند و همه پولشون رو از مردم میگیرند. چرا یک معلم، یک کارگر باید حقوق 1 میلیونی داشته باشد و یک پزشک درآمد چند 10 میلیونی در ماه داشته باشد؟ چرا باید 38 هزار تومان معادل یک روز درآمد یک کارگر یا معلم باید صرف 5 دقیقه ویزیت شود؟ آیا درآمد 5 دقیقه یک پزشک باید با درآمد یک روز کاری کامل یک کارگر یا معلم برابر باشه؟ عدالت کجاست؟ یک معلم لیسانس 16 سال درس خونده و یک پزشک متخصص 23 سال.یک پزشک کمتر از 2 برابر نسبت به یک معلم درس خوانده ولی چند 10 برابر یک معلم درآمد دارد.
در پاسخ به این نظر کاربری که خود را پزشکی 50 ساله معرفی کرد، نوشت:با نزدیک 18 سال طبابت به سختی دنبال کار هستم و تنها در جنوب کشور توانستم کار مناسب پیدا کنم که انهم بعلت مشکلات فرزندانم دیگر قادر به کار در خارج از تهران نیستم لطفا بفرمایید کجا درآمد چند ده میلیون تومان یک پزشک داره تا من هم از بیکاری در بیایم.
کاربر دیگری در قبال کسانی که منتقد تعرفه های جدید هستند، نوشت:من بعنوان يك پزشك ميگويم پول اب برق گاز منشى بيمه منشى اجاره عوارض شهردارى هزينه دفع زباله و ساير هزينه ها رو دولت بدهد بعد ويزيت را نصف كنيد.همزمان کاربر دیگری نیز نوشت: نصف حق الزحمه دو سال قبل رو بهمون بدن واسه هفت پشتمون بسه. دنیا مال شما
در موافقت با افزایش صورت گرفته رضا عنوان نمود که تعرفه ها در مقايسه با ممالك خارج بسيار پايين است تعرفه ها حتي در عراق و افغانستان بالاتر است.
در این میان کاربری در مخالفت با عدم نظارت بر پزشکان و افزایش تعرفه نوشت: واقعاٌ خيلي زياد هست چون خيلي از پزشكايي كه فوق تخصص هستن واقعاٌ نه تشخيص درست دارن نه وقت لازم را جهت ويزيت بيمار صرف مي كنند . در هر ساعت 10 تا 20 نفر ويزيت مي كنن.هيچ نظارتي بر كارشان نيست.

در مقابل این گونه نظرات کاربر دیگری که پزشکی که متخصص قلب  بود، نوشت: دوست من از همون بعد دیپلم رفته تو کار خرید و فروش و به قول معروف بازاری شده الان بچه اش 5 سالشه،ماشین لوکس و خونه زندگی درست حسابی و سر و سامون داره اونوقت من رتبه دو رقمی کنکور با هزار زجر و شب بیداری و استرس تو بیمارستان هنوز با اینهمه دغدغه تازه دو ساله زن گرفتم و یه ماشین 25 تومنی سوار میشم و خونه نمیتونم بخرم. همه جوانب قضیه رو نمی بینید.

برای دیدن نظرات اینجا را ببینید.

/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412324

برچسب‌ها