حسنی خو:تخریب کروش دور از مردانگی است،ما به او دست یا علی داده ایم!/همه کارلوس را می خواهند

حسنی خو مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان می گوید:«دولت، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال کروش را می خواهند.»

به گزارش خبرورزشی؛حسنی خو، مدیر کل حراست وزرات ورزش و جوانان بردار ناتنی احسان علیخانی است. دانستن همین مسئله کافی بود تا برخی رسانه ها این گونه ذهنیت دهند که حسنی خو با خط گرفتن از احسان و صحبت هایی که با وزیر داشته موجبات ادامه حضور کروش را در تهران فراهم کرده و مصاحبه اخیر وی در حمایت از کروش در همین راستا بوده است.

این نظرسازی ناراحتی حسنی خود را به همراه داشته است بطوریکه در مصاحبه با خبر ورزشی حر ف هایی را بر زبان آورد که کمتر از او شنیده بودیم.

*آقای حسنی خو ظاهرا از افشای این مسئله که شما بردار ناتنی احسان هستید خیلی ناراحت شدید!

اتفاقا یکی از روزنامه شما این را از من پرسید و من گفتم آره درسته اما خواهش می کنم ننویسید چون بی دلیل حاشیه درست می شود. و این حاشیه را شما اخیرا در یکی از رسانه ها دیدید.

بعضی ها خدا را نمی شناسند. نه خدایی نه پیغمبری و نه دین و ایمانی. هر چه دلشان می خواهد می نویسند و ذهنیت می دهند و قضاوت هم می کنند در حالی که هیچ یک از این ها واقع گرایانه نبود.

بابا به خدا قسم آخرتی هم در راه است. احسان کار خودش را می کند و من کار خودم. نه او تا الان به خود اجازه داده در کار من دخالت کند و نه من در کار او. او زندگی خود را دارد و من زندگی خود را. این قضاوت ها در مورد من و او نهایت بی انصافی است. حال هر که این گونه قضاوت می کند خود می داند و خدای خود.

*شاید به این خاطر بود که شما به یکباره یک مصاحبه حمایتی از کروش داشتید و منتقدین او را مورد حمله قرار دادید...

من مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان هستم. در اصول مدیریتی یاد گرفته ام وقتی قرار است با کسی کار کنم باید از او حمایت کنم نه اینکه او را تخریب کنم. دولت، وزارت ورزش و جوانان و هم چنین فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده اند که با کروش ادامه همکاری دهند حال شما بگوئید در چنین شرایطی ما باید از او حمایت کنیم یا اینکه او را تخریب کنیم؟ تخریب کروش از مردانگی به دور است. ما به او دست یا علی داده ایم. البته انتقاد جای خود. انتقاد سبب پیشرفت می شود. انتقاد سازندگی را به همراه دارد نه تخریب.

البته این را باید به صراحت اذعان کنم نیتم توهین به علی کفاشیان و اسدی نبوده، این ها اساتید من هستند سابقه اشان در فوتبال بیشتر از من است. من جدید الورود هستم. من فقط اصول مدیریتی را یادآور شدم تا این نهادینه شود.

*خیلی ها می گویند وزیر ورزش و جوانان به هیچ وجه موافق ادامه حضور کروش در تیم ملی نبوده اما یکسری از فعل و انفعالات سبب تغییر موضوع او شده!

فلسفه حضور من در جلسه مشترک با علی کفاشیان و کروش چه بوده؟ من نماینده وزارت ورزش و جوانان در این جلسه بودم و از طریق وزیر ماموریت داشتم. در غیر اینصورت ضرورتی به حضور من در این جلسات نبود.

این ها همه شایعات است. دولت، وزارت ورزش و جوانان و هم چنین فدارسیون فوتبال به این نتیجه رسیده اند که با کروش ادامه همکاری دهند. این نتیجه ای هم که به دست آمده کارشناسی بوده است.

*حالا در جلساتی که با کروش داشتید، پاسخ دهید آیا خواسته های او منطقی بوده؟

خب ایشان بحث پرداخت مالیات را داشتند که باید به کمک فدراسیون فوتبال حل شود. بحث بازی های دوستانه و هم چنین اردوهای تدارکاتی را مطرح کردند و هم چنین یکسری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که انجام هم این کارها در چارچوب کمک به تیم ملی است. نگرانی های او به خاطر تیم ملی است.

*حالا در جلساتی که با کروش داشته اید او را چگونه آدمی دیدید؟

کروش یک مربی با برنامه و با دیسپلین است و البته معایبی هم دارد.

*به نظر شما افشای قرارداد کروش کار درستی بود؟

ما تاکید داریم که هزینه در ورزش شفاف و روشن باشد و حتی میزان درآمدها و دستمزدها در سایت باشگاه ها اعلام گردد اما وقتی کروش و فدراسیون فوتبال با هم توافق کرده اند که قرارداد پنهان بماند نباید افشاء می شد. این یک کار اخلاقی نبود و در حال پیگیری ماجرا هستیم. هر چند پیدا کردن مقصر کار سختی است.

*حرف پایانی.

فلسفه فوتبال ایجاد شادی و نشاط و انسجام ملی است. تخریب کروش به مصلحت نیست . من به این دلیل از او حمایت کرده ام. با این حال برای انتقاد سازنده جایگاه خاصی قائل هستم. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =