نمایندگان مجلس اقدام عربستان را محکوم کردند/ اختصاص یک ماه حقوق به مردم یمن از سوی 185 نماینده

نمایندگان مجلس ضمن محکوم کردن شدید اقدام ضدانسانی عربستان از کمک به مردم یمن از صلیب‌سرخ جهانی و هلال‌احمر خواستند به فریاد ملت مظلوم یمن برسند و اجازه ندهند دیکتاتوری حاکم بر آل‌سعود به این نسل‌کشی ادامه دهد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام آل‌سعود در ممانعت از ورود هواپیماهای ایرانی به فرودگاه یمن برای کمک‌رسانی به مردم مظلوم و ستمدیده یمن را محکوم کردند.

متن کامل این بیانیه که محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

رژیم جنایتکار آل سعود که بیش از یک‌ ماه است با کمک و دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی، مردم مظلوم یمن را بی‌رحمانه بمباران می‌کند، چهره واقعی خود را به جهان اسلام نشان داده است. کشتار بی‌رحمانه زنان، کودکان و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن و از بین بردن تاسیسات زیربنایی این کشور اسلامی، تکرار جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه را یادآوری می‌کند و سردمداران رژیم عربستان را تبدیل به جنایتکاران جنگی نموده است که روزی باید در این دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند.

سردمداران عربستان باید بدانند با این اقدامات جنایتکارانه، شکست سرنوشت آنها خواهد بود و ننگ هر دو جهان را برای خود خواهند خرید. در این میان جمهوری اسلامی ایران که از روز اول بحران اعلام نموده است این بحران راه‌حل نظامی ندارد و باید از طریق گفت‌وگوی یمنی-یمنی حل شود برای التیام دردهای جانکاه مردم یمن، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارسال کمک‌های انسانی نمود که رژیم بی‌منطق آل‌سعود روز گذشته با بمباران فرودگاه‌های یمن اجازه فرود به هواپیما و رساندن کمک‌های ملت ایران به مردم مظلوم یمن را نداد.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ضدانسانی از صلیب‌سرخ جهانی، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران خواستاریم که به فریاد ملت مظلوم یمن برسند و اجازه ندهند دیکتاتوری حاکم بر آل‌سعود به این نسل‌کشی ادامه دهد.

در پایان از خلبانان شجاع و همه کسانی که برای خدمت به ملت مظلوم یمن جان خود را به خطر انداخته‌اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نماییم.

۱۸۵ نماینده مجلس حقوق یک ماه خود را به مردم یمن اختصاص دادند

دهقان همچنین پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان اعلام کرد که 185 نفر از نمایندگان مجلس حقوق تا یک ماه خود را برای کمک به مردم مظلوم و ستم‌دیده یمن اختصاص دادند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    4 0
    برای مردم خودتون هم از این کارا بکنید بد نیست
  • ali ES ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    9 2
    اخراج سفیر عربستان حداقل تنبیه عربستان است
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    1 0
    مگه چقد میگیرن که میتونن یه ماه بدون حقوق بگذرونن
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    2 0
    آقایون نماینده باید عرض کنم کاش تو این چهار سال یه ماه از حقوقتون رو واس مردم مناطق محروم و بی بضاعت مملکت خودمون کنار میزاشتین...حداقل مردم خودمونم میدیدین ...فقر و محرومیت داره تو این مملکت زیاد میشه چرا واس این یکم واکنش نشون نمیدین....چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است