انتقاد از سیاست‌های صدا و سیما در قبال موسیقی ایرانی/ رسانه ملی از همه مقصرتر است

هنرمندان حاضر در مراسم رونمایی یک آلبوم موسیقی از بی‌توجهی رسانه ملی به موسیقی ایرانی به شدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه «گذار» در برگیرنده سه آلبوم «ترنمی برای صبح» با هنرمندی سیامک جهانگیری و خوانندگی امیر مردانی، «دور نهان» به نوازندگی علی‌اصغر عربشاهی و حسین زمانی و «راح روح» با هنرمندی هادی آذرپیرا و علی بهرامی‌فر است.

در مراسم رونمایی این آلبوم که هنرمندانی چون علیرضا قربانی،خواننده و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی حضور داشتند، نسبت به سیاست‌های صدا و سیما در قبال موسیقی ایرانی انتقاد شد.
 
حمیدرضا نوربخش در این مراسم با تقدیر از سازندگان مجموعه موسیقی «گذار»، گفت: «تمامی این هنرمندان، افرادی با شخصیت و با اخلاق هستند که همواره بدون هیاهو کار خود را در عرصه موسیقی انجام می‌دهند و این خیلی ارزشمند است که در شرایط این چنینی، هنرمندانی از این دست مشغول به کار می‌شوند. از سوی دیگر آثاری از این دست واقعا مغتنم و ارزشمند است. همه می‌دانیم جانمایه موسیقی ما، همین ساز و آواز است و بقیه ماجرا، پیرایه‌هایی است که صرفاً نقش تزئین دارد، وگرنه عصاره موسیقی ما، ساز و آواز است.»

او ادامه داد: «امروز اگر می‌بینیم که آثاری از این دست با استقبال آن چنانی مخاطب مواجه نمی‌شود، به خاطر بی‌توجهی رسانه ملی است که از همه ما تقصیر بیشتری دارد. امروز وقتی می‌بینیم رسانه ملی توجه چندانی به موضوع موسیقی جدی نمی‌کند، این هنرمندان هستند که باید بکوشند و همه زحمت‌ها را به جان بخرند تا این‌گونه آثار تولید شود. متاسفانه شرایط این‌چنین است و ما وظیفه داریم با چنین شرایطی، به کمک اعتلای موسیقی جدی بیاییم و مهم‌تر از همه اینها، هنرمندان نیز باید در جهت تقویت بنیه هنری خود تلاش کنند تا جانمایه موسیقی ایرانی فراموش نشود.»

علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی نیز در این مراسم رونمایی گفت: «از دوستانی که کمک می‌کنند کارهای بی‌کلام در حوزه موسیقی ایرانی شنیده شود، بسیار سپاسگزارم. ما باید یادمان باشد که بسیاری از دوستان هنرمند تهرانی و شهرستانی فرصت زیادی برای ارائه کارهای خود ندارند و شاید چنین اتفاقاتی بتواند به بهتر دیده شدن و بهتر شنیده شدن آثارشان کمک کند.»

وی با تقدیر از مدیرعامل خانه موسیقی برای حضور در این مراسم رونمایی،‌ گفت: «در این یک سال و نیمی که من و تعدادی از دوستانم برای مشاوره وارد خانه موسیقی شده‌ایم، ابتدا جو دوستانه‌ای حکم‌فرما نبود اما امروز حسی وجود دارد که همگی بر این باورند تا بتوانیم در کنار هم مشکلات موسیقی را به سهم خود مرتفع کنیم. ما در کنار هم بایستی کمک کنیم که همه تولیدکنندگان و صاحبان آثار موسیقایی، برای پویایی و انتشار آلبوم‌های موسیقی، تلاش بیشتری انجام دهند. در این راه وظیفه متولیان فرهنگی نیز وظیفه بسیار سختی است تا به موسیقی جدی، نگاه محترمانه‌ای وجود داشته باشد.»

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    43 2
    صدا و سیما با حذف برنامه های صوتی و تصویری شاد مقصر اصلی فرار مردم به سمت ماهواره هاست.....
  • بی نام EU ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    23 0
    بابا رسانه ملى چيه ديگه اسمش صدا و سيما ست تموم شد رفت من فقط فوتبال ازش ميبينم همين از وقتى فهميدم پول تيم هاى ليگ برترى رو ميخوره نگاه نميكنم