کیاست امیریان گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب پشت سدها در استان 408 میلیون متر مکعب است که این رقم نشان دهنده کمبود 317 میلیون متر مکعبی ذخایر آب سدها است.

به گزارش خبرآنلاین، کیاست امیریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامطلوب بارندگی‌ها و کاهش آب‌های زیرزمینی برنامه بازرسی و نظارت با نصب کنترل هوشمند بر روی یک هزار و 500 حلقه چاه غیرمجاز از مجموع پنج‌ هزار چاه کشاورزی استان در سال 94 اجرا می‌شود.
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه دو هزار حلقه چاه در بخش خانگی وجود دارد، عنوان کرد: از مجموع هفت هزار حلقه چاه در سطح استان دو هزار چاه به صورت خانگی و برای تأمین آب شرب و بهداشت استفاده می‌شوند که با بررسی‌های انجام شده اضافه برداشت قابل توجهی ندارند.
امیریان با اشاره به اینکه در سال گذشته 250 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و مسدود شدند، افزود: در مدت مذکور500 چاه دیگر که به صورت اضافه برداشت مورد استفاده قرار می‌گرفتند، شناسایی شدند که با این اقدام سبب صرفه‌جویی 10 میلیون متر مکعب در سطح آب‌های زیرزمینی شد.
وی با بیان اینکه بیشترین چاه‌های غیرمجاز مربوط به شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه است، عنوان کرد: در سال گذشته 70 نفر کار نظارت‌ و پیگیری‌های شبانه‌روزی را جهت شناسایی چاه‌های غیر مجاز انجام دادند و با کاهش بارندگی‌ها در سال آبی 94-93 این نظارت‌ها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
امیریان میزان ذخیره آب پشت سدها را 408 میلیون متر مکعب اعلام و اظهار کرد: دستیابی به ذخیره‌سازی 725 میلیون متر مکعبی آب با آغاز فصل گرما و برداشت از منابع آبی امری بعید است و ضرورت دارد در سال زراعی جاری مدیریت مصرف آب انجام شود در غیر این صورت ذخایر آب پشت سدها به شدت کاهش می‌یابد.
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از کمبود 317 میلیون متر مکعبی ذخایر آب پشت سدها خبر داد و افزود: کشاورزان برای کاهش آسیب‌های مربوط به کمبود آب در مزارع خود در راستای مدیریت مصرف و استفاده بهینه از آب تلاش کنند.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =