فعالیت قابل قبول کتابخانه های لرستان نسبت به گذشته

مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: فعالیت اداره کتابخانه‌های لرستان نسبت به ادوار گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است.

 

مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: فعالیت اداره کتابخانه‌های لرستان نسبت به ادوار گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم شمشیری در جلسه پرسش و پاسخ مسوولان امور کتاب و کتابخوانی استان که در دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: با تکمیل و توسعه کتابخانه‌های دیگر، شاهد افزایش ميزان سرانه‌ي مطالعه‌کنندگان در لرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به این که تعداد 2200 کتابخانه نهادی و 1100 کتابخانه مشارکتی در کشور وجود دارد، افزود: این تعداد کتابخانه جوابگوی نیاز مطالعه‌کنندگان در کشور نیست.

شمشیری ضمن تاکید بر این که در حوزه کتاب و کتابخوانی وظیفه داریم به اقشار جامعه کمک کنیم، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی جهت پیشرفت، نیازمند سرمایه‌گذاری است.

در ادامه این جلسه، فرماندار خرم‌آباد بر افتتاح کتابخانه مرکزی اين شهر به عنوان يك بِرند فرهنگی که می‌تواند نقشي مهم در توسعه فرهنگی شهرستان داشته باشد تاکید کرد و گفت: از جانب استانداری برای تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بودجه تخصیص داده شده است و بنا به قول پیمانکار تا پایان سال 94 افتتاح خواهد شد.

حبیب‌الله خجسته‌پور ضمن اشاره بر ضرورت جذب نیم درصد قانونی اخذ از شهرداری‌ها برای کتابخانه‌ها، افزود: امیدواریم در سال 94 بتوانیم این تکلیف قانونی را در جهت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی سطح شهر به انجام برسانیم.

در ادامه این جلسه از طرف مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از شماري فعالان اين عرصه به پاس حمایت‌ها و تلاش در جهت محقق نمودن اهداف و رسالت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اهداء لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =