کاربران خبرآنلاین خبر داده اند که با نزدیک شدن به ایام امتحانات، برخی مدارس دولتی کارت امتحان دانش آموزان تنها در صورت دریافت وجه نقد که آن را کمک های مردمی نامیده اند صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «خبرآنلاین»، فصل امتحانات که نزدیک می شود، برخی مدارس از جو حاکم بر مدرسه و التهاب و اضطراب دانش آموزان استفاده می کنند و از آن ها مبالغی می گیرند. 

امسال هم مانند هر سال، شکایاتی مبنی بر دریافت وجه نقد در مدارس دولتی از اولیای دانش آموزان مطرح شده است. کاربران خبرآنلاین خبر داده اند که در چندین منطقه از تهران و شهرستان ها، مدارس دولتی تحت عنوان کمک مردمی از دانش آموزان خواسته اند تا مبالغی را به حساب مدرسه واریز کنند و اعلام کرده اند که در صورت عدم واریز، کارت ورود به جلسه امتحان برای بچه ها صادر نمی شود.


با توجه به این که دریافت وجه به غیر از هزینه بیمه دانش آموز در مدارس دولتی خلاف قانون است، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به خبرآنلاین درباره این مشکل اینطور پاسخ داد: گرفتن وجه تحت هر عنوان از دانش آموزان در مدارس دولتی غیرقانونی است و با مدارس خاطی برخورد جدی صورت خواهد
گرفت.


روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش دریافت وجه در قالب کمک های مردمی و با محوریت انجم اولیا و مربیان را بلااشکال می داند اما این که صدور کارت امتحان را منوط به دریافت این وجه کنند، خلاف قانون است و پیگرد دارد.


این وزارتخانه همچنین از والدین خواست تا اگر با چنین مدارسی برخورد داشتند حتما با شماره 82287070 تماس بگیرند تا بازرس آموزش و پرورش برای رسیدگی به مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    3 0
    آموزش وپرورش به دلیل کمبود بودجه مدیرانو برای گرفتن پول از دانش آموزان زیر فشار قرار داده اونوقت خودش می خواد جلوشو بگیره؟؟؟
  • هادی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 0
    گرفتن پول جهت ساخت وسازدر مدرسه کریمیان شهرستان گراش در استان فارس بالاتر از اجبار است وکسانی که توان مالی جهت کمک به مدرسه نداشته باشند اسامی انها بر روی دیوار زده میشود وبا آبروی مردم بازی می کنند.مسوولین میتوانید ببینید.