هزینه های بالای ویزیت روانشناسان باعث شده تا متقاضیان ناچار شوند برای این مشاوره به خانه های سلامت مراجعه کنند که به گفته ی خیلی از مراجعین، این مشاوره ها از کیفیت لازم برخوردار نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کاربران اعلام کرده اند مشاوره های روانشناسی خانه های سلامت کیفیت لازم را ندارند و نتیجه مطلوب را نمی دهند.

یک کاربر در کامنتی در سرویس مشکلات مردم نوشت:


"کاش وزیر بهداشت محترم و فعال ما. فکری به حال آدم های افسرده و وسواسی این کشور بکند و روانشناسان خوبی در مراکز بهداشتی بگذارند. پول ویزیت حداقل یک روانشناس هفته 70000تومان است و هر هفته باید سر بزنید وگرنه نتیجه نمی گیرید. خانه سلامت مشاوره میدهد ولی به درد نمی خورد. من بارها رفتم ولی تا در مطب خودشان ویزیت نشوید جواب مناسب نمی گیرید. باتشکر"

برخی نیز می گویند خانه های سلامت از متخصصان واقعی استفاده نمی کند و حتی دیده شده که دانشجوهای روانشناسی و مشاوره نیز در سمت مشاور در این مراکز فعالیت می کنند.


شهرداری تهران: مشاوران دارای پروانه را استخدام می کنیم


صفری، مدیر روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری در این باره به خبرآنلاین می گوید: خانه های سلامت تمامی مناطق موظفند مشاورانی را جذب کنند که پروانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را داشته باشند.

او ادامه می دهد: تنها کسانی که مجوز مشاوره داشته باشند در خانه های سلامت برای مشاوره دادن به مردم جذب می شوند و این مراکز برای آموزش و مشاوره موظف به استفاده از این افراد هستند. در حال حاضر مسئول بخش مشاوره در اداره کل سلامت شهرداری فردی است که دکترای روانشناسی دارد و معاون پرورشی آموزش و پرورش تهران نیز است؛ در نتیجه در انتخاب مشاوران وسواس زیادی به خرج می دهد و تنها کسانی که شایستگی این کار را داشته باشند اجازه دادن خدمات مشاوره ای دارند.


صفری در پایان می گوید چنانچه مردم با تخلفات این چنینی مواجه شدند می توانند با مراجعه به اداره سلامت منطقه، مراتب را به اطلاع مدیران مرکز بگذارند تا برخورد جدی صورت گیرد.

17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =