تاکید رهبر انقلاب در خصوص سهم تعاونی ها در اقتصاد باید عملیاتی شود

ابراهیم رضایی بابادی گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات زیادی نسبت به تشکیل تعاونی ها و اختصاص 25درصد از سهم اقتصاد به تعاونی ها داشته اند لذا در این خصوص باید برنامه های راهبردی و عملیاتی هر چه سریعتر تدوین و اجرایی شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، استاندار کرمانشاه امروز در جلسه کارگروه توسعه تعاون گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید زمینه های تسهیل برای تشکیل تعاونی و تشویق مردم جهت گرایش به تشکیل تعاونی ها را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه به کار تعاونی ها و به افزایش تولید با ایجاد تعاونی اعتقاد دارم، اظهار داشت: نسبت به کار و تشکیل تعاونی آشنایی کامل دارم و همواره در مجموعه استانداری تلاش کرده ایم تا حمایت های گسترده ای جهت ایجاد تعاونی ها و افزایش تولید با تشکیل تعاونی ها صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید به صورت شفاف مشخص می شود که چه کار و برنامه ای می خواهد در این حوزه انجام شود، ادامه داد: با توجه به سابقه کار در وزرات تعاون با این حوزه آشنایی و تسلط کامل دارم و از مدیران این بخش می خواهم که با جدیت اجرای برنامه ها و پروژه ها را به منظور کمک به افزایش تولید و اشتغالزایی مد نظر داشته باشند.

رضایی ادامه داد: باید برنامه ای در استان مورد پیگیری قرار گیرد که زمینه های تسهیل برای تشکیل تعاونی و تشویق مردم به این سمت را به دنبال داشته باشد تا خواسته و انتظارات رهبر معظم انقلاب در این زمینه محقق شود.

وی گفت: متولیان ذیربط باید با تلاش همه جانبه نسبت به رفع مشکلات در تشکیل تعاونی ها اقدام کنند و پیشنهادات و برنامه ها باید با در نظر گرفتن شرایط ایده آل و آینده نگری تدوین و ارائه شوند.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر رونق تولیدات صنایع دستی در استان گفت: استان کرمانشاه ظرفیت های خوبی برای گسترش تولیدات صنایع دستی دارد لذا باید این بخش متحول شود و تولیدکنندگان طوری برنامه ریزی کنند که برای تمامی ایام سال فروش داشته باشند نه اینکه تنها خود را محدود به بعضی از مناسبت ها در ایام سال نمایند.

رضایی بیان داشت: در ایجاد اشتغال، زنان بی سرپرست باید در اولویت باشند و با تشکیل تعاونی ها می توان بسیاری از این افراد را جذب کرد که علاوه بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی زمینه شرایط لازم برای ایجاد بانوان نیز فراهم می شود.

استاندار کرمانشاه همچنین بهره گیری از تجارب استان های موفق در توسعه تعاون در استان را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه معاون برنامه ریزی استانداری نیز گفت: در استان کرمانشاه پیگیری های لازم را برای توسعه و تشکیل تعاون مورد پیگیری قرار داده ایم و در این راستا از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواسته ایم که برنامه های خود را تدوین نماید.

میرزایی افزود: این اداره باید با تلاش و جدیت نسبت به توسعه تعاون در استان اقدام نماید.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =