۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

در مراسم اکران خصوصی فیلم «حق کپی رایت محفوظ است؟» بیانیه درخواست از ریاست جمهوری برای عضویت در کنوانسیون برن به امضای هنرمندان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته پس از کران خصوصی فیلم مستند «حق کپی رایت محفوظ است؟» به کارگردانی«روزبه رحیمی نژاد»، بيانيه در خواست از رياست جمهوري براي عضويت در كنوانسيون برن قرائت شد و به امضاي هنرمندان رسيد.

در متن اين بيانيه آمده است:

»جناب آقاي روحاني رييس جمهور محترم؛

ما سازندگان و عوامل تهيه فيلم مستند (حق كپي رايت محفوظ است) و همچنين جمعي از اصحاب فرهنگ و هنر با تقدير از همه تلاشهاي انجام شده در جهت حفظ و حراست از ميراث علمي و هنري اين سرزمين و با عنايت به تأكيدات عالمانه مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... خامنه اي مبني بر رعايت حقوق مادي و معنوي مؤلفين و پديدآورندگان ايراني، بدين وسيله و با امضاء اين بيانيه  اعلام مي داريم؛ خواهان پيوستن به كنوانسيون ١٨٨٦ برن براي حمايت از آثار ادبي و هنري هستيم تا آثار پديدآورندگان ايراني مورد حمايت قوانين مرتبط با كپي رايت قرارگرفته و رفتار مشابه بين المللي در مورد همه آثار در ايران نيز جاري و لازم الاجرا باشد.»

 این بیانیه قرار است در تمامی صنوف و انجمن‌های هنری امضا و سپس به دفتر رییس جمهور ارسال شود. فیلم مستند «حق کپی رایت محفوظ است؟» به بهانه آثار لاله‌ اسکندری و عرفان نظر آهاري به مشکلات حق کپی رایت در ایران می‌پردازد. لاله اسكندري، حسين زندباف كارگردان و تهيه كننده سينما، اميرعباس گردان سينمادار و پخش كننده فيلم و عباس گودرزي دادستان جرايم سايبري ، امين زندگاني ، آرزو افشار و . . .  از مهمانان ديگر اين مراسم بودند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسن نامدار A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    3 0
    ان شاءالله اگر تصویب بشه بازار نرم افزار و آیتی کشور هم رونق میگیره.
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    3 0
    نمی دونم چرا تا حالا نپیوسته ایم. اخر عدم اعتماد به نفس هستیم و تفکرمان بر اساس استفاده از واردات شکل گرفته.