آیین تودیع و معارفه رئیس کل اداره دادگستری استان البرز برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس کل اداره دادگستری استان البرز با حضور معاون اول قوه قضاییه، امام جمعه، استاندار البرز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استان برگزار شد که در این مراسم احمد فاضلیان به عنوان رئیس کل اداره دادگستری البرز و جایگزین محمد صادق مهدوی راد انتخاب گردید.

الهام جعفری خبرآنلاین- البرز: محمد صادق مهدوی راد در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: در سال 89 از سوی لاریجانی به عنوان اولین رئیس کل دادگستری البرز منصوب شدم. در آن زمان چون البرز چارت سازمانی نداشت درخواست ارایه آمارها و سازمان های قضایی را داشتم که به دنبال این درخواست در استان جوی با این موضوع سراریز شد که مهدوی راد به دنبال دستیابی به آمار و همچنین اعمال سیاست های خود و جاه طلبی است و بعد از همکاری های فراوان و ایجاد ساختار و تشکیلات با دادگاه های تجدید نظر، دادگاه های تجدید نظر قضاتی از تهران خواستند که این امر صورت نگرفته است.
وی در ادامه با توجه به اقدامات انجام شده طی 4سال و 9 ماه خدمت خود گفت: موجودی ورودی های شعبه کمتر از 160 فقره پرونده است و پرونده های کیفری استان و برخورد با جرایم شدید نیز طبق سخنان رهبری از راهبردهای اصلی ما بوده است.
مهدوی راد با بیان اینکه در سال 92، ده نفر از متجاوزین به عنف در ملاعام اعدام شدند افزود: در رابطه با رسیدگی به جرایم خشن فعالیت های بسیاری با همکاری دوستان انجام شد که آمار حاصله مشمول و ملموس می باشد.
وی در خصوص ارتکاب به قتل افزود: تعدا قتل های صورت گرفته از 88 فقره در سال 89 به 40 فقره در سال 92 رسیده است که نشان دهنده تعامل خوب بین نیروانتظامی، دادگستری و مراجع ذیربط در این زمینه است و در بعضی موارد خاص که نیاز به دستگیری افراد خاصی بود وزارت اطلاعات وارد عمل می شد و اقدامات لازم را انجام می دادند.
محمد صادق مهدوی راد در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از اراضی ملی در دست نااهلان افتاده است افزود: با ریاست قوه قضاییه و همچنین اعمال ماده 18، دادگستری استان توانست حدود 5هزار هکتار این اراضی را به منابع ملی بازگرداند و از منابع طبیعی حفاظت کند.
وی در آخر سخنان خود گفت: در ساختمان دادگستری کرج یک بخش عمرانی وجود دارد که قصبی می باشد و در مورد آن باید تصمیم گیری و پیگیری های لازم صورت گیرد و همچنین اقدامات لازم جهت انتقال ساختمان اداره کل دادگستری به زمین 40هزار مترمربعی که برای این کار در نظر گرفته شده انجام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =