ریخته‌گران و موزاییک سازان معضل جدی زیست محیطی شهر اصفهان

راه اندازی کارگاه‌‌های ریخته گری وموزاییک برخلاف قانون زیرنظر اصناف بوده و بر این اساس توسعه این کارگاه‌ها معضل جدی زیست محیطی اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان حمید ظهرابی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر میران تخلفات راه اندازی صنایع مغایر با قوانین زیست محیطی در استان اصفهان نزدیک به صفر بوده است به مهر گفت: بر اساس قوانین وضعی صنایع جز در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده اجازه توسعه ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه اندازی هر صنعتی ملزم به داشتن پیوست زیست محیطی است، افزود: از این رو تمام صنایع ایجاد شده در سطح استان اصفهان دارای مجوز از اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: تعداد صنایعی که در برخی از نقاط استان اصفهان خارح از محدوده شهرک‌های صنعتی راه اندازی شده است هیچ کدام مجوز محیط زیست را ندارند و طی سال‌ها گذشته ایجاد شده‌اند.

وی در ادامه راه اندازی و توسعه کارگاه‌های ریخته گری و موزاییک سازی به ویژه در منطقه ۱۱ و ۱۲ شهرداری اصفهان را از معضلات جدی زیست محیطی شهر اصفهان دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه راه اندازی کارگاه‌‌های ریخته گری و موزاییک سازی بر خلاف قانون زیر نظر اصناف بوده و نیاز به استعلام زیست محیطی ندارد توسعه این کارگاه‌ها معضل جدی زیست محیطی اصفهان است.

ظهرابی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شهر اصفهان از کمبود آب رنج می برد و از این رو حفظ منابع آبی موجود باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: نوع فضای سبز موجود در شهر اصفهان با میزان منابع آبی زیاد تناسبی ندارد و از این رو باید بازنگری در این راستا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه چمن یکی از گیاهان با مصرف بالای آب است، ادامه داد: در این راستا با اجرای طرح حذف چمن که در برخی از مناطق شهرداری اصفهان در حال اجراست موافقیم و از این امر حمایت می‌کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =