۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

بارش شدید باران و تگرگ در نیم ساعت باعث بروز سیل و خسارت های زیادی به باغ ها، زمین های کشاورزی و جاده های زیرکوه شد.

به گزارش خبرآنلاین از  خراسان جنوبی، ريزش باران و تگرگ که نيم ساعت بيشتر طول نکشيد خسارت هايي به زمين هاي کشاورزي و جاده هاي شهر زهان و روستاهاي علي آباد، فخرآباد، بقال و... در زيرکوه وارد کرد؛ البته بعضي از کشاورزان از فرصت استفاده کرده و آب سيل را به بندهاي خاکي که از قبل آماده کرده بودند هدايت کرده تا محصولات ديم را آبياري کنند. همچنين زرشک کاران روستاهاي فخرآباد و جيم آباد هم که آب قنات اين روستاها بر اثر تداوم خشکسالي کم شده درختان زرشک خود را سيراب کردند.

امدادگران هلال احمر استان به 148 سيل زده کمک کردند.

به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي به دنبال بارندگي شديد در زيرکوه، روستاي بقال اين شهرستان دچار سيل شد که پس از اعلام به مرکز فرماندهي عمليات استان بلافاصله 2 تيم عملياتي به همراه 3 دستگاه خودروي کمک دارو و 2 دستگاه آمبولانس از هلال احمر زيرکوه به محل حادثه اعزام شدند.

امدادگران جمعيت هلال احمر در اين حادثه که در سومين روز از هفته هلال احمر روي داد به 148 حادثه ديده خدمات امدادي ارائه کردند. به گزارش «حقاني» از قاينات هم فرماندار قاينات گفت: بارش تگرگ شديد ظهر ديروز خسارات قابل توجهي به مزارع گندم، جو، يونجه، باغ هاي پسته، زرشک و آلو در شهرهاي قاين، خضري دشت بياض و بخش نيم بلوک وارد کرد.

دکتر «کهن ترابي» افزود: بر اثر جاري شدن سيل مقداري از منازل شهرهاي قاين و خضري دشت بياض دچار آب گرفتگي و راه ارتباطي شهرک ولي عصر(عج) به دليل آب گرفتگي شديد قطع شد.

وي ادامه داد: بر اثر سيل راه ارتباطي روستاهاي منطقه عشايري رجينگ، عباس آباد و جان ميرزا به مرکز بخش نيم بلوک قطع شد. وي گفت: اکيپ هايي از مديريت بحران شهرستان براي بازسازي اين راه ها و برآورد خسارت وارده به اين مناطق اعزام شدند. وي افزود: پس از برآورد خسارت ميزان آن اعلام مي شود. به گفته وي، در 24 ساعت گذشته 28.5 ميليمتر باران در قاينات ثبت شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =