اتفاقات دیدار تراکتور و نفت تهران هم‌چنان مورد توجه است. مسوولان سیاسی و ورزشی استان آذربایجان شرقی و وزیر ورزش قول پیگیری موضوع را داده‌اند اما افکارعمومی هم‌چنان خواهان شناسایی شایعه‌سازان این دیدار هستند.

نمانیده مردم تبریز در مجلس: منشاء شایعات باید معرفی شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات روی داده در بازی تیم‌های تراکتورسازی و نفت نیازمند بررسی کارشناسی است چرا که بازی با احساسات 85 هزار نفر تماشاگر صحیح نیست.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با یک شایعه در این بازی با احساسات تماشگران بازی کردند.

وی گفت: در بازی فوتبال تیم های تراکتورسازی و نفت در ورزشگاه یادگار امام حضور داشتم و متاسفانه در خصوص اطلاع رسانی بازی همزمان و مدیریت صحنه ضعیف عمل شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: تابلویی که به منظور اطلاع رسانی در این ورزشگاه نصب شده است کار نمی کرد و در این بازی حساس ضروری بود که اطلاعات به صورت مستقیم به اطلاع تماشاگران و تیم ها برسد.

وی گفت: شایعاتی در این بازی روی داد که ضروری است هرچه سریع تر منشاء این شایعات شناسایی و معرفی شود و این حق مردم است که از جزئیات این موضوع اطلاع داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: قطع بودن سیستم های ارتباطی در این ورزشگاه موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد من به شخصه بارها تلاش کردم تا از طریق تلفن همراه تماس حاصل کنم که مقدور نبود و مسئولان مخابرات باید پاسخگوی این موضوع باشند، اگر مشکلی وجود داشت باید قبل از بازی پیش بینی، احصا و برطرف می شد.

سعیدی، خاطرنشان کرد: مسئولان ورزشی استان، مسئولان امنیتی، مسئولان ورزشگاه یادگار امام و تمام مدیران امر باید پاسخگوی ضعف های ارتباطی این مجموعه در این بازی حساس باشند.

وی گفت: این وظیفه مسئولان امر است که مشکلات احتمالی را پیش بینی و مدیریت کنند و اگر عوامل پشت پرده‌ای می خواستند شایعه‌ای به وجود آید باید مدیریت این موضوع قبل از بازی انجام می شد تا مشکلی روی ندهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تشکر از متانت تماشگران و طرفداران تیم تراکتورسازی افزود: باید از مردم تشکر کرد چرا که با وجود حضور حداکثری در این ورزشگاه با متانت تمام فضایی در شان مردم آذربایجان را در طول بازی به همگان نشان دادند و در حال حاضر از مردم می خواهم خویشتنداری خود را حفظ کنند تا پیگیر موضوع باشیم.

وی گفت: قطعا پیگیر موضوع از طریق مجلس خواهیم بود و با همکاران نامه ای را در این خصوص تنظیم و به وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال ارسال خواهیم کرد چرا که اگر جریاناتی قصد این کار را داشتند باید شناسایی و به مردم معرفی شوند.

استاندار آذربایجان شرقی دستور پیگیری جدی موضوع را داده است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از دستور استاندار برای پیگیری موضوعات مطرح شده در خصوص بازی تیم های تراکتورسازی و نفت خبر داد.

سعید شبستری، اظهار کرد: اتفاقات روی داده در بازی تیم های تراکتورسازی و نفت باید به دقت بررسی شود.

وی در خصوص شایعات مطرح شده در این بازی گفت: مجموعه مدیران ارشد استان همراه مردم هستند و تمام تلاش خود را برای اعتلای آذربایجان انجام می دهند واز انجام هر کاری که در راستای احقاق حقوق این مردم باشد دریغ نخواهند کرد.

شبستری ادامه داد: قطعا وظیفه خود می‌دانم که از حق مردم عزیزمان دفاع کنم، استاندار هم به جد دستور پیگیری داده‌اند.

وی با اشاره به حساسیت این بازی گفت: قبل از بازی هشدارهای لازم به مسئولان مربوطه داده شده بود و حساسیت بازی گوشزد شده بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با ابراز ناراحتی از وضع پیش آمده اظهار کرد: موضوع از مراجع ذی ربط پیگیری و به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

شبستری گفت: به مراجع ذی ربط دستور داده‌ایم موضوع به صورت دقیق بررسی شود و اینکه چه کسی نتیجه نادرست بازی همزمان را به نیمکت تراکتور منتقل کرده است باید بررسی شود.

پزشکیان: اشکالات داوری نبود هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات روی داده در روند بازی تیم های فوتبال تراکتورسازی و نفت به سادگی از ذهن مردم آذربایجان پاک نمی شود.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اگر اشکالات داوری وجود نداشت اتفاقات بعد از آن نیز روی نمی داد.

وی گفت: در چنین بازی های حساسی انتظار می‌رود افراد معقول تری برای داوری انتخاب شوند چرا که داور بازی با در نظر گرفتن کلیه جوانب امر باید از ایجاد تنش بکاهد ولی ما شاهد بودیم که داور در اخراج آندرانیک تیموریان می توانست کمی اغماض داشته باشد اما اینگونه نبود.

پزشکیان ادامه داد: در دقیقه 70 بازی تیم تراکتورسازی سه بر یک بازی را در دست داشت و با رفتار غیر منصفانه داور تیموریان اخراج شد، در صورتی که داور می توانست بدون غرض وزی از دادن کارت قرمز به وی امتناع کند.

وی گفت: حتی در خصوص احتمال پنالتی محوطه 18 قدم نیز داور بدون توجه عبور کرد و این رفتار وی نیز جای سوال دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها بارها در خصوص تیم تراکتور سازی اتفاق افتاده است گفت: هیچ یک از ما قضایای ورود تراکتور به لیک برتر را فراموش نکرده‌ایم و حتی داور بازی دیروز در بازی های گذشته نیز همچون بازی با سپاهان به نفع آن تیم سوت زد و داوری ناصحیحی را داشت و این رفتار ها جای سوال دارد.

پزشکیان، متذکر شد: اشتباهات داوری نه تنها در ایران بلکه در دنیا وجود دارد و حتی در جام جهانی نیز این اتفاقات روی داده است وممکن است برخورد داور و نگاه داور نسنجیده باشد و این موضوع در بازی دیروز نیز روی داد.

وی در خصوص شایعه قهرمانی تراکتور در ورزشگاه یادگار امام گفت: رسیدن این خبر باعث شده بود که تیم حالت دفاعی به خود بگیرد و لزومی برای حمله نبیند و این موضوع باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیریت این بازی، امنیت داخلی و روند حاکم بر آن جای سوال و بحث دارد و بدون شک مسئولان ارشد استان باید پیگیر موضوع باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، از اهتمام جدی نمایندگان مجلس در خصوص پیگیری اتفاقات روی داده خبر داد و گفت: مقرر شده است نامه ای در این خصوص نوشته شود و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد.

پزشکیان گفت: اینکه دورغی به مردم گفته شود قابل پذیرش نیست، اگر به مردم دروغ گفته شود حتی بعد از آن حرف راست نیز به آنها گفته شود آنها باور نخواهند کرد و این قضیه را تشدید می کند.

وی ادامه داد: تاثیرات اتفاقات روی داده در بازی تراکتورسازی و نفت با توجه به حضوردکتر روحانی طی هفته جاری در استان می تواند هم مثبت و هم منفی باشد و مدیران استانی با تدبیر و درایت می توانند با مدیریت صحیح در خواست پیگیری موضوع را از دولت و وزارت ورزش و جوانان داشته باشند.

فرماندار تبریز: منتظر توضیح وزارت ورزش هستیم
فرماندار شهرستان تبریز خواستار توضیح وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات روی داده در روند بازی تیم های فوتبال تراکتورسازی و نفت شد.

رحیم شهرتی فر گفت: به عنوان مسئولان شهرستان تبریز از وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال خواسته ایم موضوع به دقت ریشه‌یابی شده و توضیحات قانع کننده ای داده شود.

وی ادامه داد: اینکه چه کسی خبر کذب را به نیمکت تراکتورسازی داده است باید به روشنی مشخص شود و ما به عنوان شهروندان و مردم این شهر انتظار داریم جواب قانع کننده ای از فدراسیون فوتبال بشنویم.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: دکتر جبارزاده به عنوان مدیر ارشد دولت در استان به جد پیگیر این موضوع هستند و در این خصوص نامه رسمی و گلایه آمیزی نیز به مسئولان کشوری با امضای شخص ایشان ارسال می شود.

شهرتی‌فر خاطر نشان کرد: اگر ابهام هایی در خصوص این بازی وجود دارد باید روشن شود و مردم بدانند ما پیگیر هستیم.

وی با اشاره به حضور دکتر روحانی طی هفته جاری در تبریز گفت: می توانیم موضوع حقیقت یابی قضایای بازی را از دولت بخواهیم و درخواست رسیدگی به این موضوع را در سفر ایشان به استان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان تبریز، با اشاره به حضور پرشور مردم در بازی تیم های تراکتور سازی و نفت گفت: در طول بازی، تماشاگران با شور، نشاط و نظم خاصی در ورزشگاه حضور داشتند و این موضوع باعث تحسین ناظران مسابقه بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    36 22
    اگر حقي ضايع شده اين حق نفت تهرانه که ضايع شده نه تراکتور سازي. تراکتور 10 نفره اگر ميخواست حمله کنه مطمئنا از نفت گل ميخورد و مي باخت من نميدونم دليل اين همه اعتراض تراکتوري ها چيست؟ چرا نفتي ها چيزي نميگن؟
  • لنگرود IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    16 6
    سلام . دوستان قرن بیست و یکم وایبر ، واتس آپ ، imo، skay و خیلی چیز های دیگر که در دنیا کهنه شدند و در ایران تازه داریم تجربه میکنیم آنوقت به چه حقی میاند سیستم عدم ارتباط رو برقرار میکنند وتا همه گوشی ها قطع بشه . این توهین به شعور مردم نیست . یعنی یکی دیگر باید برام تصمیم بگیره .؟ بانی این جریان کسی یا کسانی هستند که از این قطع تماس تلفن های همراه استفاده کردند . تمام . در بیرون از استادیوم هم دنبالش نگردید. آره . آره