سخنگوی شورای شهر تبریز:تحقق فوتبال پاک مطالبه مردم آذربایجان از رئیس جمهوری است

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در آستانه سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی، تحقق فوتبال پاک را مهم ترین مطالبه ملی مردم آذربایجان از رئیس جمهوری خواند.

به گزارش خبرآنلاین، سعید حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حوادث تلخ رخ داده در بازی روز جمعه تراکتورسازی مقابل نفت تهران از سری رقابت های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشورمان می تواند بهانه خوبی برای طرح جدی ایده فوتبال پاک باشد که به تازگی بارها مورد تاکید وزیر ورزش و جوانان هم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اتفاقات دقایق پایانی مسابقه تراکتور و نفت ممکن است در سال های آینده گریبانگیر تیم های دیگر فوتبال کشورمان شود، افزود: زنگ خطر فوتبال ناپاک در تبریز به صدا در آمد و امکان دارد سپاهانی که قهرمان این دوره لیگ برتر شد، قربانی بعدی فوتبال ناپاک در ایران باشد.
این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: فوتبال حرفه ای در ایران نیازمند بازنگری کلی است و امیدوارم رئیس جمهور در سفر هفته جاری اش به تبریز دستور تشکیل کمیته ای ویژه برای بررسی موضوع و اعلام عمومی نتایج آن صادر کند.
وی اضافه کرد: همه تیم های لیگ برتری ایران از شرایط حاکم بر فوتبال کشور و مسایل پیرامون آن گله مند هستند و این نارضایتی عمومی نشان می دهد که همه استان ها درگیر فوتبالی هستند که ناپاکی رسوخ پیدا کرده به آن، ریشه عمیقی دارد و در این میان سفر آتی هیات دولت به آذربایجان شرقی می تواند محمل خوبی برای طرح جدی تر مساله فوتبال پاک و نقطه عطفی در تحقق این موضوع باشد.
حاجی زاده گفت: اتفاقاتی که جمعه گذشته در ورزشگاه یادگار امام تبریز رقم خورد به بدترین نحو ممکن احساسات هزاران هوادار حاضر در ورزشگاه و احساسات میلیون ها هوادار پای گیرنده های تلویزیونی را خدشه دار کرد و بی اعتمادی به مسئولان فوتبال کشور را عمق بخشید و این در حالیست که اجابت مطالبه فوتبال پاک توسط رئیس جمهوری، می تواند دامنه این ذهنیت های منفی را محدود کند.
عضو ناظر شورای اسلامی تبریز در شورای سازمان ورزش شهرداری این کلانشهر افزود: حرکت زننده و ناجوانمردانه بدخواهان تراکتورسازی در بازی پایانی این تیم محکوم است و ضرورت دارد مسئولان امر با پیگیری و انعکاس نتایج حاصله، گامی در جبران ذهنیت منفی هواداران سرخ های محبوب آذربایجان به مسئولان فوتبالی بردارند.
عضو ورزشی شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش افزود: متاسفانه از نزدیک شاهد بازی و حواشی مختلف آن بودم.
جدا از هرگونه تعصبی، باید بگویم که امسال تراکتور تنها تیمی بود که واقعا شایستگی قهرمانی داشت ولی متاسفانه برخی اتفاقات ناخوشایند موجب شد این مهم محقق نشود و امیدوارم دیگر شاهد تکرار چنین مسایلی نباشیم.
مجری سابق صدا و سیمای استانی سخنانش را اینگونه پایان داد: دوست داشتم خبر قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر را خودم از شبکه سهند اعلام کنم ولی متاسفانه اینچنین نشد و به ناچار باید حداقل یک سال دیگر منتظر اعلام خبر قهرمانی تیم محبوبمان باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417225

برچسب‌ها