عبداله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی شد

با تودیع خلیلی ، عبدالله چمن گلی بعنوان مدیر کل جدید ورزش و جوانان آذربایجان غربی معرفی شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی آيين تكريم و معارفه مديركل ورزش و جوانان استان صبح امروز با حضور مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي، تقي كهوريان معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار، عبدالحمید احمدی مشاورعالي وزير و معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، مسعود اميني مديركل دفتر هماهنگي امور استان هاي وزارت ورزش و جوانان و جمعي از مديران استان برگزار شد.

استاندار آذربايجان غربي در اين مراسم كه در محل سالن اجتماعات كانون جوانان بسيج اروميه ترتيب يافت، بر لزوم استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود در راستاي ارتقاي جايگاه ورزش و امور جوانان استان تاكيد كرد و افزود: شعار دولت تدبير و اميد و رياست محترم جمهور، بهره گيري از ظرفيتها و استعدادهاي موجود براي پيشبرد اهداف و اجراي سياستها بوده است و در همين راستا نيز ما آقاي "چمن گلي" را كه يك قهرمان و پهلوان ملي است براي تصدي پست مديريت اداره كل ورزش و جوانان استان به وزير محترم ورزش و جوانان پيشنهاد كرديم.

سعادت با اشاره به اينكه انتخاب آقاي "چمن گلي" بر اساس شايستگي بوده است نيز گفت: آقاي چمن گلي، فرزند پاك ايران زمين است كه تلاش هاي زيادي را براي اعتلاي انقلاب اسلامي انجام داده است؛ همين حاضر نشدن ايشان در مقابل كشتي گيران رژيم صهيونيستي، يك نوع عمل پهلواني و فراتر از قهرماني بود.

وي با بيان اينكه، آقاي چمن گلي، يك كردزبان، قهرمان ملي و برند بين المللي ورزش ايران است؛ادامه داد: در ايران اسلامي، تمام اقوام و اديان بويژه كردهاي ما، شهداي زيادي را تقديم راه دفاع از كيان نظام اسلامي و آرمان هاي انقلاب اسلامي نموده اند لذا نبايد اجازه دهيم كه دشمنان، با سياست افتراق و اختلاف، ميان اقوام و اديان در اين كشور بويژه در استان آذربايجان غربي فاصله بيندازند.

سعادت، آذربايجان غربي را رنگين كماني از قوميت ها دانست و گفت: آثار تمدني و تاريخي استان، نشانگر زندگي مسالمت آميز، صميمي و هم افزاي اقوام و اديان مختلف در اين استان است و امروز نيز شاهد همين زندگي مسالمت آميز اقوام و اديان در آذربايجان غربي هستيم.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفيت هاي استان آذربايجان غربي در حوزه ورزش و جوانان گفت: سابقه قهرماني آذربايجان غربي در رشته هاي مختلف ورزشي از جمله واليبال، بسكتبال، ورزش هاي گروهي و انفرادي، نشانگر وجود استعداد و پتانسيل هاي ورزشي در اين استان است فلذا انتظار داريم مجموعه ورزش و جوانان استان ضمن شناسايي استعدادها، براي بهره گيري هر چه بهتر از اين ظرفيت ها برنامه ريزي نمايد.

استاندار آذربايجان غربي اضافه كرد: در مجموعه آموزش و پرورش استان استعدادهاي بسيار خوبي در زمينه ورزش وجود دارد كه اداره كل ورزش و جوانان استان بايد با تعامل و هماهنگي، در راستاي شناسايي و شكوفايي اين استعدادها گام بردارد.

سعادت همچنين تاكيد كرد: در استان، چندين طرح نيمه تمام ورزشي وجود دارد كه در تلاش هستيم آنها را به اتمام برسانيم اما آنچه كه حائز اهميت است اين است كه توسعه زيرساختها، نبايد ما را از توجه به ظرفيت هاي موجود غافل نمايد.

وي بر ضرورت توجه بيش از پيش به توسعه ورزش همگاني نيز تاكيد كرد و افزود: با توجه به استقبالي كه شهروندان و هم استاني هايمان از طرح ورزش همگاني داشتند لازم است بر روي توسعه اين ورزش در استان سرمايه گذاري بيشتري انجام گيرد و نسبت به فعال نمودن سالن هاي ورزشي راكد، اقدام شود چرا كه هزينه هايي كه از قبل درمان بر مردم تحميل مي شود، بسيار بيشتر از سرمايه گذاري در حوزه ورزش همگاني و سلامت است.

استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود، توجه هر چه بيشتر مسئولان بر حوزه جوانان را خواستار شد و گفت: متاسفانه با ادغام امور جوانان و ورزش، بعلت گستردگي بسيار وسيع حوزه ورزش، امور جوانان مورد كم توجهي و غفلت واقع شده كه از مسئولان كشوري، خواستار تفكيك اين دو حوزه هستيم.

احمدی مشاورعالي وزير و معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان نيز در اين مراسم با تقدير از حمايت هاي استاندار آذربايجان غربي از امور ورزش و جوانان استان گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان استان و حمايت هاي استاندار محترم، جايگاه استان در حوزه ورزش و جوانان، جايگاه خوبي است و مستعد پيشرفت و بالندگي بيشتر مي باشد.

سعادت

وي به اولويت هاي وزارت ورزش و جوانان نيز اشاره كرد و افزود: توسعه ورزش همگاني، توسعه فضاي فرهنگي و معنوي در ورزش، توسعه ورزش قهرماني، توسعه ورزش بانوان، توسعه زيرساخت ها و اتمام طرح هاي نيمه تمام ورزشي و برنامه ريزي منسجم در راستاي رسيدگي به مسائل و مشكلات جوانان از جمله مهمترين اولويتهاي اين وزارتخانه در سالجاري است.

احمدی

در پايان اين مراسم، آقاي "عبداله چمن گلي" بعنوان مديركل جديد ورزش و جوانان آذربايجان غربي معرفي و از خدمات و زحمات آقاي "علي خليلي" مديركل پيشين ورزش و جوانان استان تجليل بعمل آمد.

چمن گلی

شايان ذكر است، سيامند رحمان قهرمان وزنه برداري معلولين جهان، حسن جانفشان جانباز70درصد وقهرمان تنیس روی میز جانبازان ومعلولین جهان و محسن شادي دارنده مدال طلای قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان و بازی‌های آسیایی در رشته روئينگ،سه ورزشكار و قهرمان ملي اهل استان آذربايجان غربي نيز در اين مراسم حضور داشتند.

گفتني است، عبدالحميد احمدي مشاورعالي وزير و معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان پيش از حضور در مراسم تكريم و معارفه مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي، با حضور در محل استانداري با مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي ديدار و گفتگو نمود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یحیی محمدیان IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    2 1
    آقای عبدالله چمن گلی فردی لایق وشایسته هستند این انتصاب بجا رابه ایشان واهالی محترم ورزش آذربایجان غربی تبریک می گویم انشاالله منشا خیرباشند.