ایسنا نوشت:

پادشاه عربستان در سخنانی مدعی شد: ما از کسانی که برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان و اعراب تلاش کنند حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سخنانی طی مراسم تقدیر پارلمان عربی از مواضع وی در قبال مسائل جهان عرب و اسلام و دادن نشان به او در کاخ «آلبمامه» گفت: ما از کسانی که برای اتحاد مسلمانان، اعراب و کشورهای جهان تلاش کنند حمایت و در قبال همگان احساس مسوولیت می‌کنیم و دشمن دیگران نیستیم.

وی افزود: برادران مسلمان ما در تمامی جهان برادر و دوست اعراب هستند و این یعنی دشمن همدیگر نیستیم. هدف گفت‌وگوی مذاهب که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان آن را بنا کرد و سیاست‌های عربستان از زمان ملک عبدالعزیز و فرزندانش سعود، فیصل، خالد، فهد و عبدالله اتحاد اعراب، مسلمانان و کشورهای جهان بوده است.

ملک سلمان تاکید کرد: جهان امروز کوچک شده است. من به صراحت به شما می‌گویم که عربستان کشور شماست کشور اعراب و مسلمانان است و ما در قبال زائران خانه خدا احساس مسوولیت می‌کنیم. قانون اساسی عربستان کتاب خدا و سنت رسول (ص) و این مساله به این معنا نیست که ما با ادیان می‌جنگیم.

وی افزود: ما امیدواریم که امنیت، صلح و ثبات در منطقه ما و در تمامی جهان برقرار شود و مردم ما در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند.

احمد بن محمد الجروان، رئیس پارلمان عربی نیز در این مراسم مدعی شد: مواضع شما در قبال جهان عرب خدمت و حمایت از انسانیت است و رهبری ائتلاف عربی در یمن برای دفاع از مردم این کشور علیه کسانی است که به یمن تجاوز می‌کنند و امنیت آن را به خطر می‌اندازند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    23 3
    دم خروس رو باور کنیم یا سوگند را جناب ملک سلمان
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    15 4
    جنایتکار خون اشام وهابی چه بی شرمانه دم از دین خدا میزند تا بتواند منصب خادم الحرمینی خود را حفظ کند .عربستان تحت لوای او با جنایتی که در حق مردم بی گناه یمن مرتکب شده است و اعمال منافی عفت نسبت به زائران مصداق صد فی سبیل الله شده و بایستی طرح سلب مسئولیت خادمی حرمین شریفین از انها در کنفرانس های اسلامی بطور جدی در دستور کار قرار گیرد
  • سیدحسین A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    13 2
    امروز همه میگویند ما برادریم ودشمنی نداریم ولی منافع روی دیگراین سکه است کاش ..........
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    عاقلان دانند.