روابط عمومی مترو: در قانون مجازاتی برای دستفروش ها نداریم/ مسافرین خرید نکنند

مشکل دستفروشی در مترو کم کم تبدیل به معضل شده به طوری که در برخی ساعات، تعداد دستفروش ها از تعداد مسافرین بیشتر می شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استفاده کنندگان از متروی تهران قطعا با پدیده دستفروشی در مترو مواجه شده اند. هر روز به تعداد دستفروشان افزوده می شود و تنوع محصولی که ارائه می دهند بیشتر و بیشتر می گردد.

 

این حضور و این دستفروشی، خصوصا در ساعت های شلوغ مترو مشکلاتی را برای مسافرین مترو ایجاد می کند؛ آرامش روانی را از آن ها می گیرد و بر شلوغی قطارها می افزاید.

 

اغلب هم به دلیل پایین تر بودن قیمت ها نسبت به مغازه، اجناسشان توسط مسافرین خریداری می شود و همین باعث بیشتر شدن تعدادشان در این سال ها شده است.

 

مخاطبان سایت خبرآنلاین در سرویس مشکلات مردم، بار دیگر این مشکل را مطرح کرده اند و خواستار پیگیری هستند. آن ها می گویند که گاها برخوردهای مقطعی دیده می شود اما با این حال، تعداد دستفروش ها در حال افزایش است.

 

شركت بهره برداري مترو اعلام مي كند كه دستيابي به راهكارهاي جديد و كارساز و بهينه سازي هرچه سريعتر و بهتر در خصوص حل معضل دستفروشي در ايستگاه هاي مترو، نيازمند همراهي و همگامي همگان است.


روابط عمومی این سازمان در جوابیه اش به این مشکل می نویسد:

«عدم ورود دستفروشان در مترو، همواره و بخصوص از دي ماه سال گذشته تاكنون، با همكاري حراست، پرسنل امور ايستگاه ها و پليس مترو انجام شده و با جديت بيشتري در تمامي ايستگاه هاي مترو ادامه يابد، اما چون در قانون مجازاتي براي دستفروشي در نظر گرفته نشده است اين افراد پس از دريافت تذكر از سوي ماموران و خروج از ايستگاه، در زمان و ايستگاهي ديگر، مجددا كار خود را از سر مي گيرند و...

 

اما با اين وجود، شركت بهره برداري جهت آرامش و رعايت حريم مسافران خود، همچنان در اجراي طرح مورد اشاره خواهد كوشيد كه البته در اين خصوص نيازمند همراهي و همكاري بيشتر مسافران ارجمند مي باشد.

 

واقعيت اين است كه يكي از راه هاي فاصله گرفتن و دورشدن فضاي مترو ازاين معضل، عدم خريد كالاهاي نامرغوب و اجناس غير بهداشتي و غير استاندارد دستفروشان و نيز پرهيز از حمايت اين افراد توسط مسافران محترم مترو است كه اين همراهي استفاده كنندگان از اين وسيله حمل ونقل عمومي، مي تواند بسيار موثر و كارساز بوده و سپاس مسوولان مترو را در بر داشته باشد.

 

در اينجا سوالي مطرح مي شود كه آيا استقبال و حمايت تعدادي از مسافران- كه خود جمعيتي محسوب مي شوند- و خريد اين افراد از دستفروشان، نمي تواند يكي از دلايل تشويق و ترغيب اين فروشندگان به حضور در قطارهاي مترو و در نتيجه تردد خسته كننده اين افراد همراه با آلودگي صوتي ناشي از تبليغ كالاهايشان باشد؟

17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 2
    اگر كسي از هم اكنون جلوي مافياي دستفوشان مترو را نگيرد بايد بعدا منتظر فسادهاي پيچيده تري باشد. نبايد گذاشت اين قضيه در مترو ريشه بدواند و بايد جلوي آنها را گرفت.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    4 0
    حضرت امام خمینی ره در فتاوای خود سد معبر را حرام اعلام نمودند ایا بساط نمودن در اماکن غیر مجاز که کاربرد دیگر دارند سد معبر نیست . یکی بفرماید دستفروشی در چه فضایی صورت میگیرد مگر غیر از همان فضاهای اندک برای راحتی همه مسافرین تعبیه نموده اند این اعلام نظر ها دامن زدن به بی قانونی و هرج و مرج مناطق شهری است طوری که طرف در هر ساعت از روز دلش بخواهد با وانتهای بلندگو دار بجان خانوارها افتاده و هیچ فکر به شرایط سلامت و بیماری و شب کار بودن .....مردم نمیکنند لطفا این ولنگاریها را خاتمه بدهید کل دست فروشان کشور یک در هزارم مردم را هم تشکیل نمیدهند اما برای اکثریت مردم در همه نقاط کشور ایجاد مزاحمت دارند.بنده هم شکم سیر نیستم ولی....
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    9 0
    کلمه مترو رو می شنوم یاد آدامس فرش می افتم
  • ناصرخسرو A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    1 0
    اِاِاِ پس ما خیلی نادانیم که مغازه باز کردیم و برای مغازه‌هایی که ۶ میلیون هم سود نکرده ۳۰ تومان مالیات می‌یاد...