شهروندان مصری که در میان آنها زنانی کفن به دست مشاهده می شد در اعتراض به حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور به خیابان‌ها آمدند و تظاهراتی گسترده‌ برگزار کردند.

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری پرس تی وی، خبرگزاری رصد با پخش این تصاویر گزارش داد: این تظاهرات یکشنبه شب با حضور هزاران معترض مصری در شهر المنصوره واقع در استان الجیزه برگزار شد.

معترضان که تصاویر مرسی را حمل می کردند صدور حکم اعدام برای وی را به شدت محکوم و همبستگی خود را با رئیس جمهور مخلوع این کشور اعلام کردند.

تظاهرکنندگان این حکم را اقدامی تحریک آمیز دانستند که به رویارویی بیشتر مردم و سران کودتای سال 2013 مصر منجر خواهد شد. آنان همچنین نظام قضایی مصر را ابزاری «برای سرکوب مخالفان» خود به کار توسط حکومت نظامی کنونی، نامیدند.

معترضان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر «ادامه‌ انقلاب» و «رویارویی به جای عزاداری» تاکید داشت.

این تظاهرات با حضور چشمگیر زنانی برگزار شد که کفن هایی در دست داشتند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که مجدی عبد الغفار، وزیر کشور مصر درباره برگزاری تجمعات غیرقانونی به شدت هشدار داده بود.

الغفار روز یکشنبه آمادگی نهادهای دولتی را برای برخورد با اعتراضات به حکم اعدام مرسی خواستار شد و افزود نیروهای پلیس برای مقابله با معترضان در آمادگی کامل به سر می برند.

کانون قضات مصر نیز عصر یکشنبه در بیانیه‌ای از نیروهای مسلح و پلیس مصر خواست حمایت کافی را از قضات به ویژه در مناطقی که اعتراضات بیشتر است به عمل آورند.

ائتلاف ملی حامی مشروعیت در مصر و طرفدار مرسی صبح یکشنبه طرفداران خود را به برگزاری تظاهرات و مشارکت در موجی از اقدامات اعتراضی تا سوم جولای دعوت کرده است.

دادگاهی در مصر روز شنبه محمد مرسی، رییس جمهور مخلوع این کشور و بیش از صد نفر دیگر را به اعدام محکوم کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    23 39
    مصر هشتاد میلیون جمعیت داره . جمعیت بانوان این کشور حدود چهل میلیون نفر میشه . حالا چند نفر آدم مجهول الهویه شدند " زنان مصر " ؟ . یه فیلسوفی میگه ؛ " وقتی که یک موضوعی اشتباه و غلط بود ؛ حالا میلیونها نفر هم بگن اون درسته ، این تائید میلیونی دلیل درست شدن و درست بودن اون موضوع نمی شه .
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      16 2
      ببین برادر من اول اینکه شما از کجا مجهول الهویه بودن تظاهرات کنندگان رو دانستی؟دوما بدانیم که این مرسی اولین رییس جمهوری بود که با رای مردم انتخاب شد پس شاید واقعیت این است که این رییس جمهور که از حزب اخوان المسلمین میباشد وبا توجه به اینکه این حزب با مرکزیت مصر توانسته در دیگر کشورها هم عضو داشته باشد احتمال بدهیم که طرفداران آنها در این کشور نه اینکه مجهول الهویه نباشند بلکه تعداد قابل توجه نیز باشند.
  • بی نام AE ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1 6
    مردم مصر طرفدار هيجكدام از اينا ها نيستن نه محمد مرسى نه سى سى
  • مهدی A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    5 12
    مرسی باید اعدام شود تا درس عبرتی باشد برای اخوان المسلمین و دیگر اسلام گراها که یک کشور رو به ورطه ی نابودی نکشانند.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      11 0
      واقعا مسخره است مبارک تبرئه شده با اون همه جنایت، اون وقت کسی که فارغ از گرایشش بالاخره توسط مردم انتخاب شده باید اعدام بشه