۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
سرنوشت اموال مازاد بانک ها/ سوال شما چیست؟

اموال و املاک مازاد بانک ها سرمایه های قفل شده ای هستند که می توان با فروش آنها بخشی از کمبودهای منابع بانک ها را جبران کرد. اما فروش این اموال و املاک با موانعی روبروست.

یکی از موارد که تیم اقتصادی دولت یازدهم برای نظم بخشی به بازار پولی اصرار بر اجرای آن دارد خروج بانک ها از بنگاه داری و هدایت به مسیر ارائه خدمات بانکی و بانکداری است.

در این راستا بخش اعظمی از اموال بانک ها به صورت مازاد شناسایی شد. بخش دیگری از املاک واموال مازاد بانک ها هم از محل وصول مطالبات معوق و تملیک وثایق به وجود آمده بود که فروش این املاک مدت هاست به شرکت فروش اموال مازاد بانک ها(فام) واگذار شده است.

اما در مسیر اجرای این هدف مشکلات جدیدی به وجود آمد. مشکلاتی از قبیل رکود مسکن و عدم استقبال از خرید املاک بانک ها یا استقبال کم بانک ها از فروش املاک مازاد توسط شرکت فام.

عوامل موثر بر عدم موفقیت در فورش اموال مازاد بانک ها موضوعی است که با حضور حسن یمنی مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) بررسی خواهد شد.

شما می توانید سوالات خود را در انتهای همین خبر به عنوان نظر درج کنید.

22339

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    3 0
    با سلام. متاسفانه خود کاکنان بانک از شرکت در مزایده فروش اموال محرومند. چرا؟
    • رضا قویمی A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
      0 0
      کارمند اگر صنعتگر میشد که کارمند نمی شد اگر کارمند بانک قصد خرید کارگاهی را داشته باشد ویا پول خرید را داشته باشد جای سوال پیش می اید که چگونه یک کارمند با حقوق نا کافی اینقدذ پول دارد واصولا فساد از همین جا ست
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    اقای رئیس بانک مرکزی , بنگاهداری در بانک های جهان وجود ندارد . اگر هم بقول شما کمی وجود داشته باشد . از پول خلق الله و یا پول بیت المال نیست ولی در بانکهای ما باپول مردم ودولت کار بنگاهداری یا بعبارت دیگر کار املاک مسکنی را بخاطر سود کلان انجام میدهند
  • فراهانی A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    کار خوبی هست . باید به سمت پیشگیری هم حرکت کرد. کار بانکها بانکداری هست نه کار اقتصادی
  • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 0
    با سلام خواهشمندم جهت آگاهی رسانی به مردم اعلام کنید که در ماده 16 اسناد مزایده شرکت فام اعلام نموده در هر زمانی حتی بعد از اعلام برندگی شرکت می تواند مزایده را ابطال کند و این ماده باعث شده بعضی از بانک ها سوء استفاده نمایند و بعد از اعلام برنده شدن و دریافت مرحله اول مبلغ از عقد قرار داد و تحویل ملک خودداری کنند و پول مرم را هم عودت نمی دهند من خودم دو سال هست که دنبال دریافت پولم یا ملکم از پست بانک و فام هست و تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و در پیچ و خم دادگاه و صرف هزینه های دادرسی هستم تو را خدا به مردم اطلاع رسانی کنید تا با مشکل مواجه نشوند