درحالی که پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی اسمی از خریداران استقلال و پرسپولیس نیاورد اما دو گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا سرانجام برای خرید دو تیم پایتخت پاکت دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ سرانجام دو شرکت خودروساز ملی وارد پروسه خرید استقلال و پرسپولیس شدند. این دو شرکت خودروساز که از 4 ماه قبل برای این کار راغب بودند . اولین بار محمود اسلامیان ،نایب رئیس فدراسیون فوتبال که سالها مدیریت صنعتی کرده و پایه گذار تیم های صاحب تشکیلاتی چون سپاهان ، مس کرمان و ذوب آهن را به شکل امروزی اش بنا کرده است ، این پیشنهاد را ارائه کرد. 

پیشنهادی که در سه مزایده قبلی عملی نشد چون این شرکت ها حاضر نبودند در مزایده شرکت کنند و دنبال واگذاری بدون تشریفات این تیم ها به خود بودند. دو شرکت خودروساز ملی اما سرانجام برای مزایده چهارم پا پیش گذاشته اند. ابران خودرو که مدیری کاملا استقلالی دارد ، حالا تنها خریدار آبی هاست و به نظر می رسد به سادگی مالک استقلال شود. در سوی دیگر این مزایده هم سایپا به رقابت شرکت های خصوصی چون بهنام پیشرو و استیل اذین ایرانیان رفت. هدایتی که تقریبا می داند به سختی می تواند به پرسپولیس برسد و بعد از رد اهلیتش در مزایده پرسپولیس ، خود را مالک واقعی تیم دانست . این حضور رسانه ای هدایتی بیشتر پلی تیکی از سوی او برای ماندن در میدان بود. او که به نظر می رسد از این شرایط خیلی هم ناراضی نیست ، همچنان می تواند با هزینه های جزئی چون خرید بلیت های بازی های پرسپولیس ، حسابی روی بورس باشد!

دولت که باید این تیم ها را واگذار می کرد بعد از بررسی همه حالات ممکن ، سرانجام نتیجه گرفت با فرضیه واگذاری این تیم ها به خودروساز های ملی موافقت کند و حالا احتمالا منتقدانش می گویند دولت تیمهایش را به خودش فروخته است.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    برای کنترل هوادران، این دو تیم هرگز به بخش خصوصی و یا مردم واگذار نمیشود
  • علی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    خودرو سازا از یه طرف میگن ورشکسته ایم پول کارگرامونو نداریم بدیم. از یه طرف اومدن تیم بخرن اگه پول ندارن چجور میخوان تیم داری کنن...
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    84 17
    الفاتحه الاستقلال و البرسبولیس