ضابطه مند کردن مدیریت مالی موجب شفاف سازی هزینه و درآمد می شود

معاون اداری و مالی شهرداری کرج اظهار داشت: ضابطه مند کردن مدیریت مالی موجب شفاف سازی هزینه و درآمد می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج: فرج الله ایلیات در گفتگویی بیان داشت: آنچه سازمانها و نهادهای فعال شهری برای تداوم و بقاء خدمت رسانی به آن نیاز دارند، ضابطه مند کردن مدیریت مالی است. می توان گفت، تحقق این مهم از مهمترین اولویت هایی است که شهرداری کرج تحت تاثیر آن برنامه ریزی می کند.
این معاون با بیان اینکه نظامند کردن مباحث مالی نقش بسزایی در پیشگیری از بروز چالش های مدیریت مالی به ویژه در ساختار شهرداریها دارد، عنوان کرد: بی شک کارکرد مسائل مالی در برنامه های سازمانی شهرداری مشهود و از اهمیت بسزایی برخوردار است. بی شک کارکرد و عملکرد شهرداری در راستای ارائه خدمات مطلوبی کمی و کیفی به نظام مندی مباحث مالی بستگی دارد.

لزوم تعریف منابع مالی معتبر و پایدار

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تعریف منابع مالی معتبر و پایدار به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تعریف و اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی بیان داشت: تحقق این مهم ساختارهای مدیریتی را برای رسیدن به اهداف کلان شهری مهیا می کند؛ معاونت اداری و مالی شهرداری کرج نیز با اشراف بر این موضوع نسبت به ضابطه مند کردن منابع مالی و خرج کرد صحیح برنامه ریزی و سیاست گذاری کرده است.
ایلیات، کلانشهر کرج را مستعد پیشرفت و توسعه خواند و افزود: ساختارها و شاخص های موجود در این کلانشهر با برنامه ریزی های اصولی می تواند به سطح قابل قبولی از توسعه که مد نظر مسئولان است، برسند. باید اذعان داشت مدیریت شهری با توجه به نوع وظایف و فعالیت های تعریف شده و با توجه به اینکه قسمت اعظمی از توسعه و عمران شهری را عهده دار است، نسبت به تحقق این امر اقدام می کند.
وی، رسیدن به نظم و انضباط مالی را مهم ارزیابی کرد و افزود: این فرايند موجب افزايش سلامت تصميم‌گيري‌ها و انضباط مالي در شهرداري‌ها است، همچنین می توان با تکیه بر این مهم فعالیت های شهرداری را به نیازها و خواسته های مردم معطوف کرد.

هدف شهرداریها از خدمات رسانی جلب رضایت مندی شهروندان است

معاون اداری و مالی شهرداری کرج، هدف شهرداریها از خدمات رسانی را جلب رضایت مندی شهروندان دانست و افزود: با ارزیابی های صورت گرفته می توان به این نتیجه رسید که این مجموعه خدمت رسان در ارائه خدمات و تامین سرانه های زندگی شهری اهتمام ویژه ای داشته و دارد.

ایلیات در پایان رفع مشکلات و معضلات شهری را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه شهرداری کرج با تدوین برنامه های متعدد برای رسیدن به شهری ایده آل تلاش می کند، بیان کرد: فراهم آوردن بسترهای رفاهی برای شهروندان از مهمترین مباحثی است که مدیران شهری بر انجام آن تاکید دارند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =