اهتمام ویژه دولت برای بازگرداندن دریاچه ارومیه

رئیس جمهور گفت: دولت برای بازگرداندن دریاچه ارومیه به شرایط قبل و احیا کامل آن اهتمام ویژه دارد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام حسن روحانی با تشریح برنامه های دولت در مسیر توسعه در آذربایجان شرقی گفت: دولت تدبیر و امید با علم به اهمیت موضوع و نگرانی مردم غرب کشور بخصوص آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نسبت به موضوع دریاچه ارومیه، از روز آغاز در این زمینه اهتمام ویژه داشته، تلاش کردیم تا دریاچه به شرایط قبل برگرداند.
وی افزود: با بسته شدن بسیاری از چاههای غیر مجاز و تغییر الگوی کشت در منطقه قدمهای مهمی برای احیا دریاچه ارومیه برداشته شده است.
روحانی با بیان اینکه این طرح بلند مدت است و دولت خود را موظف می داند تا پایان دولت یازدهم این شرایط را بهبود دهد، تاکید کرد: این مسیر را تا بهتر شدن وضعیت دریاچه و تثبیت آن ادامه خوهیم داد و گزارش عملکرد دولت را در این زمینه به طور مفصل به مردم غیور آذربایجان اعلام خواهیم کرد.
رئیس جمهور افزود: در زمینه راه نیز در این استان مشکلاتی وجود دارد که دولت تلاش دارد کل مسیر بزرگراه تبریز تا اهر با اختصاص 90 میلیارد تومان تا پایان سال 95 تکمیل شود، همچنین کلنگ زنی آزاد راه تبریز- مرند - بازرگان در این سفر انجام خواهد گرفت.
وی ادامه داد: راه آهن تبریز به میانه با اعتبار 500 میلیارد تومان تا پایان 94 تکمیل خواهد شد، همچنین با تصمیم هیئت دولت آزاد راه بین تبریز تا شهر جدید سهند که مردم سالها انتظار کشیده اند به طول مسیر 18 کیلومتر با اعتبار 50 میلیارد تومان تا سال 95 تکمیل می شود.
حجت الاسلام حسن روحانی همچنین با اشاره به ضرورتتوسعه معادن آذربایجان شرقی گفت: اقدامات لازم در حل مشکلات این استان از لحاظ توسعه معادن و مسائل محیط زیست انجام یافته و توسعه مورد انتظار انجام خواهد گرفت.
رئیس جمهور همچنین بااشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در این استان از جمله تامین بخشی ازمشکل آب شرب از سهمیه آب ارس، طرحهای فاضلاب، تصفیه خانه های مرند، بناب و زهکشی، تکمیل بیمارستانهای استان و بخصوص بیمارستان سوانح سوختگی تبریز، تصمیمات سازنده ای در این موارد اتخاذ شده که بهمردم شریف آذربایجان اطلاع رسانی خواهد شد.
وی تاکید کرد: در این سفر در مجموع 32 طرح برای تکمیل در سال های جاری و آینده با 9 هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار اعلام می شود و علاوه بر آن 517 میلیون دلار فاینانس نیز برای خط دوم قطار شهری تبریز اختصاص می یابد
رئیس جمهور یادآور شد: امروز در مقطع حساسی قرار گرفته ایم، که همه همسایه ها در آتش اختلاف و جنگ می سوزند، در ایران ما با دلاوری، انسجام و وحدت ملت بزرگ ایران نه تنها امنیت، ثبات و آرامش حاکم است بلکه امید دیگر ملتهای منطقه به مردم بزرگ ایران است و ما به پشتیبانی همین ملت بارها برای امنیت و آرامش همسایه ها قدم برداشتیم.
وی تاکیدکرد: ما امروز در صحنه های بین المللی به نقطه مهمی رسیدیم و در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم، ملت و دولت و رهبر ما در تلاشی هماهنگ چهره واقعی ایران را به جهانيان معرفی کرده اند، امروز در صحنه بین المللی سرداران مذاکرات و دیپلماسی شما برای ملت ایران غرور و افتخار آفریدند.
روحانی با تاکید بر اینکه اهداف وحدت ملی ما باید حفظ شود، گفت: مردم ما با پشتیبانی مذاکرات خواهان آرامش، توسعه، امنیت و حرکت کشور در مسابقه جهانی اقتصاد و فرهنگ و توسعه هستند، در این کشور در کنار فعالیت صلح آمیز هسته ای، فعالیت اقتصادی، اشتغال برای جوانان، جامعه آزاد و با ثبات، امنیت و با نشاط می خواهیم.
وی تصریح کرد: ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم، اگر کسی قصد تجاوز داشته باشد مقابله می کنیم، با پشتیبانی و حمایت مردم در صحنه های بین المللی خواهیم توانست افتخار و غرور جهانی را برای این مردم به ارمغان آوریم، هدف این دولت پیشرفت اقتصادی است، از 21 ماه گذشته با وجود کاهش نصف قیمت نصف دولت مسلم است با تمام توان پیشرفت و آرامش اقتصادی را در سراسر کشور ایجاد کند.
رئیس جمهور افزود: ما علیرغم تحریم، مشکلات اقتصادی و... توانستیم 9 میلیون از مردم کشور را زیر پوشش بیمه درمان درآوریم، امروز مردم در بیمارستانها به جای 37 درصد، در روستاها 3 درصد و شهرها 6 درصد پرداخت می کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =