۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۶

مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر در حالی چهارشنبه شب در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد که خبرنگاران امکان حضور در این مراسم را پیدا نکردند.

به گزارش خبر آنلاین، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اسامی برگزیدگان جشنواره را به این شرح اعلام کرد:

پویانمایی: سیمرغ بلورین بخش مسابقه آثار پویانمایی به «شهر خاموش» ساخته امیر مهران، دیپلم افتخار این بخش به اثر «نوازنده» ساخته کیانوش عابدی اهدا شد.

چشم واقعیت: سیمرغ بلورین بهترین مستند بلند به فیما امامی و رضا دریانوش کارگردانان فیلم «جای خالی آقا یا خانم «ب»، سیمرغ بلورین بهترین مستند کوتاه و نیمه بلند به رضا فرهمند کارگردان فیلم «اتاق صعود»، دیپلم افتخار این بخش به فتح‌اله امیری کارگردان فیلم «زندگی در کسوف»، دیپلم افتخار دیگر این بخش به سیدحامد نوبری کارگردان فیلم «فقط کمی نور» اهدا شد.

آثار ویدئویی: در بخش مسابقه آثار ویدئویی بلند دو دیپلم افتخار به احسان عبدی‌پور کارگردان فیلم «افسانه 98» و امین فرج‌پور نویسنده فیلمنامه «دویدن در میان ابرها» اهداء شد. در بخش مسابقه آثار ویدئویی کوتاه نیز یک سیمرغ بلورین به فرشید اخلاقی‌پور کارگردان فیلم «تالار عروسی بوف کور» اهداء شد و یک دیپلم افتخار به طوفان نهان قدرتی نویسنده و کارگردان فیلم «ترانه‌ای برای لوبا» اختصاص یافت.

فیلم های اول و دوم: دیپلم افتخار بهترین نویسنده به جلیل سامان برای فیلم «زندگی»، دیپلم افتخار بهترین نویسنده به احمد کاوری و داود امیریان برای فیلم «نفوذی»، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری به تورج اصلانی برای فیلمهای «زمزمه با باد» و «بدرود بغداد»، دیپلم افتخار بازیگر نقش اول به رضا خدادبیگی برای فیلم «زندگی» اهدا شد.

همچنین در بخش بهترین کارگردانی یک دیپلم افتخار به احمد کاوری و مهدی فیوضی برای فیلم «نفوذی» اهداء شد و سیمرغ بلورین این بخش از جشنواره به بهرام توکلی کارگردان فیلم «پرسه در مه» رسید.

در ادامه جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «زندگی» به تهیه‌کنندگی همایون رضا عطاردی اهداء شد و دبیرخانه جشنواره از فیلم «راز دشت تاران» به کارگردانی هاتف علیمردانی و محمد لطفعلی به خاطر بهره‌گیری خاص از جلوه‌های ویژه اهداء کرد. همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و دوم به فیلم «نفوذی» به تهیه‌کنندگی جمال شورجه و حسن علیمردانی اختصاص یافت.

چهره‌پردازی و جلوه‌های ویژه و طراحی لباس و صحنه: سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی به سعید ملکان برای فیلم «ملک سلیمان»، سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به محسن روزبهانی برای فیلم «شب‌واقعه»، سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای به هدیش بیگدلی شاملو برای فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» و سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای به لئولو برای فیلم «ملک سلیمان»، سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس و صحنه به عباس بلوندی برای فیلم «شب واقعه» اهدا شد.

صدای فیلم و موسیقی: سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به وحید مقدسی برای فیلم «بیداری رویاها»، سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به سیدعلیرضا علیدی برای فیلم «آل»، سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به «کیسون چانگ» برای فیلم «ملک سلیمان»، دو سیمرغ بلورین بخش موسیقی به ترتیب به بهزاد عبدی برای فیلم «آل» و چان کونگ وین برای فیلم «ملک سلیمان» اهدا شد.

بازیگران نقش مکمل و تدوین: سیمرغ بلورین بهترین بازیگر بخش مکمل مرد به مهدی فقیه برای فیلم «ملک سلیمان»، سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن به شیرین یزدان‌بخش برای بازی در فیلم «لطفاً مزاحم نشوید»، سیمرغ بلورین بهترین تدوین به حسین غضنفری برای فیلم «شب‌واقعه» و سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به حسن کریمی برای فیلم «به‌رنگ ارغوان» اهدا شد.

بازیگران نقش اول مرد و زن و فیلمبرداری: دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد به هدایت هاشمی برای فیلم «لطفا مزاحم نشوید» و سیمرغ بلورین این بخش به محسن طنابنده برای بازی در دو فیلم «سنگ اول» و «هفت دقیقه تا پاییز»، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن به مریلا زارعی برای فیلم «کیفر» و سیمرغ بلورین این بخش به نگار جواهریان برای فیلم «طلا و مس» اهداء شد.

فیلمنامه: سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی به مصطفی رستگاری برای فیلم «چهل سالگی» و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به همایون شهنواز و شهرام اسدی برای فیلم «شب واقعه» اهدا شد.

کارگردانی: ابراهیم حاتمی‌کیا سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد و در این بخش به علیرضا امینی، همایون اسعدیان، علیرضا رییسیان دیپلم افتخار اهدا شد.

فیلم: فیلم «به رنگ ارغوان» به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را گرفت.

نگاه ملی: سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی (ایرانی اسلامی) به فیلم «عصر روز دهم» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی اهداء شد. پلاک زرین این بخش نیز به فیلم «ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی اهداء شد.

جایزه مردمی: سیمرغ مردمی به فیلم «به رنگ ارغوان» اهدا شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۵
    0 0
    داوران جشنواره را لطفا معرفی کنید.