سامسونگ در حال از دست دادن بازار خود در چین است.

شرکت سامسونگ کره جنوبی اوایل این هفته اعلام کرد توانسته است ده میلیون دستگاه از گوشی تلفن هوشمند جدید خود به نام گلگسی اس 6 را که یک ماه پیش وارد بازار کرد، به فروش برساند. با توجه به این که مدل قبلی گوشی سامسونگ یعنی گلکسی اس 5 در سه ماهه نخست ارائه در بازار 11 میلیون فروش کرده بود ؛ به نظر می رسد مدل اس 6 برای جذب مشتری در بازار با مشکلاتی مواجه شده است. هنوز مشخص نیست چه تعداد از 10 میلیون گوشی اس 6 که وارد بازار چین شده به فروش رسیده است.

یکی از دلایل کاهش میزان فروش گوشی ها سامسونگ در چین کاهش محبوبیت این برند در بزرگترین بازار تلفن های هوشمند جهان است. بر اساس گزارش ها، در سه ماهه نخست سال 2015 ، سامسونگ نه ممیز هفت دهم درصد از بازار گوش های هوشمند چین را به خود اختصاص داد که 53 درصد کمتر از رقم مدت مشابه سال قبل است. به نظر می رسد سامسونگ در رقابت با اپل در چین شکست خورده است. سهم شرکت اپل در بازار چین در سه ماهه نخست امسال 62 درصد افزایش یافت  و سامسونگ در حال حاضر از حیث رتبه در بازار چین در رده چهارم قرار دارد. شرکت های شیائومی و هوآوی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

طی سال گذشته نیز شاهد همین روند در بازار چین بودیم . شرکت سامسونگ از سوی شرکت های نظیر اپل و شرکت های داخلی چینی تحت فشار قرار گرفته است . در نتیجه، میزان سود سامسونگ در مقایسه با سال گذشته با کاهش حدود 30 درصدی مواجه شده است.

در نمودار زیر سهم شرکت ها در بازار تلفن های هوشمند در چین  را مشاهده می کنید. 

3939

 

 

 

کد خبر 419051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    همه این گوشی ها رو که خودشون میسازند