این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ۵۰ هزار اتباع مجاز و جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار اتباع غیر مجاز در استان یزد ساکن هستند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد از میزبانی این استان از هیات دیپلماتیک ۱۰ کشور خبر داد و اظهار داشت: سفرا و دیپلمات‌های کشورهای ژاپن، فرانسه، جمهوری چک، کره، سوئیس، اسپانیا، سوئد، افغانستان و اندونزی به یزد سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، رضا زارع‌زاده ظهر امروز شنبه دوم خرداد در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: در جمع این میهمانان، رییس دفتر کمیساریای ملل متحد در ایران، نمایندگان هیات یاری رسان ملل متحد در عراق و افغانستان، نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش، سازمان بین المللی مهاجرت و سازمان برنامه جهانی غذا حضور دارند.


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد هدف این سفر را ارائه خدمات ۳۵ ساله نظام در بحث اتباع و جلب مشارکت سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در راستای رفع مشکلات و نیازمندی‌های اقتصادی، معیشتی، آموزشی و بهداشتی اتباع اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد تا بتوان برای حل مشکلات اتباع مشارکت سازمان‌های بین المللی را جلب کرد.


وی ادامه داد: این افراد در طول سفر دو روزه خود به استان یزد از می‌ه‌مان شهرهای واقع در شهرستان‌های تفت، میبد و اردکان و بافت تاریخی اردکان و یزد بازدید خواهند نمود.


زارع‌زاده، دیگر برنامه‌ این سفر دو روزه را بازدید از منزل حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی در اردکان، جلسه با پناهندگانی که با اداره کل اتباع در ارتباط هستند و نیز جلسه هم اندیشی با استاندار یزد عنوان نمود.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بالغ بر ۹ درصد از جمعیت استان یزد را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند که حدود سی هزار نفر از آنان دارای کارت پناهندگی هستند و حدود ۱۸ هزار نفر نیز پاسپورت دارند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در استان یزد حدود ۵۰ هزار نفر اتباع مجاز و جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر اتباع غیر مجاز ساکن هستند.


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد با اشاره به اینکه در شهرستان‌های میبد، اردکان و تفت می‌ه‌مان شهرهایی وجود دارد که تمام امکانات شهری را در اختیار اتباع قرار داده است، گفت: شهرستان‌های بافق، بهاباد و خاتم به عنوان شهرستان‌های ممنوعه تلقی شده‌اند و اتباع دارای کارت پناهندگی، حق اقامت در شهرستانهای نام برده را ندارند.


وی تصریح کرد: در استان یزد حدود دو هزار نفر اتباع عراقی و حدود پانصد نفر از پاکستان حضور دارند و مابقی اتباع ساکن را افغانی تشکیل می‌دهند.


زارع‌زاده یاد آور شد: حدود ۱۰ هزار و پانصد نفر دانش آموز از اتباع افغانی در استان یزد مشغول به تحصیل در مدارس استان هستند.
وی با اشاره به طرح آمایش از اتباع مجاز در استان و کشور که از ۱۰ سال پیش شروع شده، گفت: اتباعی که طی دو ماه آینده نسبت به دریافت کارت آمایش اقدام نکنند به عنوان اتباع غیر مجاز شناخته شده که با آن‌ها طبق قانون برخورد می‌شود.


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد از مردم خواست تا بدون هماهنگی با این اداره کل از دادن اجاره منازل خود به اتباع خود داری کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۳ در صد کاهش ازدواج با اتباع بیگانه در استان یزد داشتیم گفت: ازدواج با اتباع بیگانه غیر قانونی به حساب می‌آید مگر آنکه مراحل قانونی آن طی شده باشد.


مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری یزد در پایان به برخورد با اتباع غیر مجاز ساکن در این استان اشاره کرد و گفت: پارسال ۲۶ هزارو ۷۶۰ تبعه بیگانه غیر مجاز توسط نیروی انتظامی دستگیر و با رعایت حقوق انسانی از کشور اخراج شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =