کرمان، پایلوت اجرای طرح ویژه سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کار عمیق و مطالعاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد اجرای طرح ویژه سلامت آغاز شده که در استان های دیگر چکش کاری و در نهایت در کرمان به عنوان پایلوت اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کرمان و به نقل از ایسنا دکتر علی اکبر حق دوست در نشست سرمایه گذاری سلامت استان کرمان با اعلام این خبر گفت: طرح ویژه سلامت در سطح کشور اولین است و بقیه استان ها از این طرح الگو برداری می کنند.

وی اظهار کرد: مدل سلامت کشورهای جهان را در ابعاد مختلف از جمله تجهیزات و امکانات و تخت های بیمارستانی بررسی کردیم و همه استان را در این طرح دیده ایم.

حق دوست با اشاره به اینکه سه ماه بر روی این طرح کار کرده ایم، افزود: مدل ارائه خدمات سلامت در ایران قدیمی و نامطلوب است و بین درمان سرپایی و بیمارستان مرحله و مکانی وجود ندارد و همین موضوع باعث می شود هزینه ها بالا رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: با اجرای این طرح ظرف هشت سال آینده، کرمان یکی از قویترین استان های کشور در حوزه سلامت خواهد بود.

وی بیان کرد: در کرمان باید هزار تخت بیمارستانی داشته باشیم و ضمن اینکه یکسری تخت ها در بیمارستان ها باید اصلاح شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه وضعیت تخت های بیمارستان های شفا، باهنر و بیمارستان شهید بهشتی مناسب نیستند و نیاز به اصلاح دارند، افزود: تنها بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در این زمینه شرایط خوبی دارد.

حق دوست اظهار کرد: بیمارستان های خصوصی کرمان با 60 تا 70 تخت فعال هستند و مطالعات علمی نشان می دهد که این بیمارستان ها با کمتر از 150 تختخواب با بهترین مدیریت ضرر ده و زیر 80 تختخواب به طور قطع ضرر ده هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: اگر قرار باشد در استان کرمان در حوزه سلامت سرویس خوبی داده شود، باید 30 درصد تخت های بیمارستانی ما خصوصی باشد که احتمالا 20 درصد بیماران از این حوزه استفاده می کنند.

وی گفت: در حال حاضر ضریب اشغال تخت های بیمارستان های خصوصی در استان کرمان 14 درصد و در کشور 18 درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: بیمارستان های خصوصی با داشتن 300 تا 400 تخت می توانند به بنگاههای درآمدزا تبدیل شوند .

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =